פרק חובה

שווה לנסוע? צפו בסיכום המסע לקרואטיה

הרצון לצאת מישראל מבלי להיכנס לאחר מכן לבידוד, גרמו לדודי רובינשטיין לנסוע למדינה הירוקה - קרואטיה. בפרק הסיום, דודי מגיש את כל הפלוסים והמינוסים של המקום. צפו (תיירות בעולם)

המסע בקרואטיה (צילום: חו"ל מהודר)

עם פתיחת השמיים למדינות הירוקות, הזדרז מדריך ומתכנן הטיולים ומנהל חו"ל מהודר דודי רובינשטיין, לרכוש כרטיס טיסה. הפעם הוא סיכם את הטיול המיוחד בקרואטיה עבור צופי 'כיכר השבת'.

רובינשטיין במסע: פרק 6 - פרק הסיום

יום אחרון, ידעתי שיש לי 3 שעות נסיעה מחצי האי האיסטרי לשדה התעופה בזאגרב, זו קרואטיה וצריך לנהוג בה ולא מעט.

ידעתי שאני לא אוותר על עיירות החוף רוביני ופולה, את אופטיה השארתי כאופציה אם יישאר זמן.

פיורד קרואטי

על הדרך לרוביני מצאתי פיורד נחמד סטייל נורבגיה… לשון ים שנכנסת לעומק היבשה. אפשר לעשות שיט ירוק לאורך הפיורד. מדהים.

רוביני

רוביני היא אחת עיירות החוף הכי ציוריות בחצי האי האיסטרי, העיר העתיקה פורצת לים כחצי אי. מושלמת לצילומים.
גדודי תיירים מבקרים בה, בטיילת, בשוק המזכרות, בסימטאות העיר העתיקה, במרינה, האטרציות לתיירים בהתאם.
אחת האטרקציות המעניינות: הצוללת עם החלונות השקופים ששטה מרוביני מסביב לאיים, בתנאי שיהיה ים שקט, תתפללו. ותקדישו לרוביני חצי יום, לפחות.

פולה

עיר נמל בדרום חצי האי האיסטרי, פולה מתאימה לשילוב ביחד עם טיול ברוביני. את הטיול על החוף נעשה ברוביני, את הטיול בעיר העתיקה נעשה בפולה.

פולה השתמרה כעיר מוקפת חומה מתקופת הרומאים. בכניסה לעיר העתיקה נראה את הקולסיאום המרשים של פולה, לרגע נחשוב שאנחנו ברומא איטליה.

בעיר העתיקה נראה מבנים קדומים המשומרים בחן מזמן הרומאים. שרידי החומה, שערי העיר העתיקה, הפורום, קשת סרגיוס ועוד. ממש כיף לטיל בה. ניתן אפילו לשלב סיור בעתיקות פולה במנהרות מתחת לאדמה.

מחוץ לפולה, יש את הקרטינג הגדול והמקצועי של חצי האי האיסטרי. חוויה ולא צריך ידע מוקדם. לפעמים המסלולים סגורים לטובת אימונים מקצועיים כשניתן לצפות בהם בבית קפה מעל.

סוף דבר - למה קרואטיה?

טסתי לקרואטיה כי חיפשתי יעד שגם מקבל ישראלים וגם שניתן לחזור ללא בידוד. אפשר לומר בעיניים פקוחות לרווחה שזו הייתה אחת הטיסות הכי מוצלחות שלי.

א.

השש חודשי עוצר בארץ התפרקו לי בבת אחת. רק כאן בקרואטיה התברר לי כמה התגעגעתי לחו"ל, אין לתאר אין לשער..

ב.

אין פה לחץ קורונה! שומרים מה שצריך ודי! מסיכות בחללים סגורים, בתחבורה ציבורית, זהו! בלי שוטרים מאיימים שמחכים שתוריד לרגע את המסיכה מהאף. מהלחץ של ישראל לשלווה בקרואטיה, זה אדיר.

ג.

קרואטיה יפה נקודה! לא כברירת מחדל קורונה אלא היא עומדת בפני עצמה! יש לה כל כך הרבה מה להציע לתייר האוהב טבע ירוק מים ואטרקציות, בכמויות. מתאימה לזוגות, למשפחות, לחברים, לגיל הזהב. למי לא ?...

עם זאת יש גם כמה אתגרים בקרואטיה

המרחקים

חייבים רכב, חייבים להיות מוכנים לנסיעות ארוכות ולפחות ביום הראשון והאחרון.

כשרות

אין כאן היצע כשרותי כמו בלונדון, פריז, וינה, בודפשט, אוקראינה וכד'. חייבים להתארגן: או לעשות הזמנה בקייטרינג של חב"ד זאגרב ולהתארגן על איסוף או משלוח, או להתארגן על אוכל מהבית.

לא בדקה ה-90

קרואטיה זה לא לקפוץ מהיום למחר, למעשה את זאגרב תופרים ביום אחד או שוהים בה בשבת עם חב"ד. את קרואטיה צריך לתכנן, מה רוצים לראות , לאן רוצים להגיע, מה הולך עם מה.

פאנצ' קרואטי לסיום

בקרואטיה אפשר לתכנן כמה ימים על סירה או יאכטה פרטית, שיט קליל ורגוע בין איים מפרצונים וחופים , זה מאד מקובל פה אצל תיירים ממעמד בינייםגבוה. זה מאד יכול להתאים למשפחות חרדיות טיול פרטי בקצב רגוע על הים, עם מטבח שהכשרתם בשבילכם, עם התחנות עצירה המועדפות עליכם.

זהו חזרנו למסיכות, עד לפעם הבאה.. אולי דובאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר