פרסום ראשון

אחרי ש"ס: גם האשכנזים התפטרו מהמועצה של רוני גמזו

חשיפת 'כיכר השבת': יוסי דייטש וחנניה צ'ולק הודיעו על התפטרותם מהוועדה המייעצת לפרויקטור הקורונה - שעות בודדות לאחר התבטאותו נגד הוראתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שעות ספורות אחרי התבטאותו של רוני גמזו, פרויקטור הקורונה הלאומי נגד הנחיית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, מתפטרים הנציגים החרדים מהוועדה המייעצת.

אחרי נציגי ש"ס שכבר פרשו בטענה כי הם "ועדת קישוט" בלבד, הערב מתפטרים גם סגן ראש העיר ירושלים יוסי דייטש, וחנניה צ'ולק מארגון עזר מציון.

"התאכזבנו קשות כשנוכחנו לראות מתחילת פעילות המועצה שאנו לא רלוונטיים ואין לנו קול משפיע", אמרו השניים לאחר עזיבתם.

יוסי דייטש הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' להתפטרותו: "לא הודעתי על פרישה רשמית מהמועצה משום שמעולם לא מוניתי אליה באופן רשמי, אך בפועל הרב צ'ולק ואנוכי סיימנו את הקשר עם המועצה לאחר שני מפגשים במהלכם נוכחנו לדעת מקרוב עד כמה מדובר בגוף חסר השפעה".

"יתכן שלמישהו בממשלה חשוב להציג חזות של גוף ציבורי מייעץ הנוטל חלק בקבלת ההחלטות, אך בפועל מדובר בהצגה תקשורתית. לא ידוע לי על כל החלטה מעשית שהתקבלה בעקבות עבודת המועצה, וברור שאת מדיניות הממשלה בשטח מובילים גורמים אחרים בחדרים אחרים".

מדובר במתקפה חרדית מתוזמנת נגד פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו לאחר שהתבטא בחומרה נגד דברי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ואמר כי "הוראתו מסוכנת לציבור".

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', מרן הגר"ח קנייבסקי הורה לבחורי ישיבות האמורים להישאר בישיבות עד ליום כיפור שלא לעבור בדיקות קורונה.

בשיחות עם מקורביו טען מרן הגר"ח כי עריכת בדיקות שיובילו לסגירת ישיבות עם אלפי תלמידים בחודש אלול היא בגדר "חשש לביטול תורה עצום".

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הגיב לקריאת הגר"ח קנייבסקי, שלא לערוך בדיקות קורונה בישיבות, ואמר כי "הודעת הרב מסכנת את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות", קבע גמזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר