"דחייה זמנית"

עיריית פ"ת התקפלה? הדיון נגד חרדים נדחה

הדיון על אפליית הדיור בציבור החרדי בעיר פתח תקווה היה אמור להתקיים היום, אך בסוף זה נדחה ע"י נציג ש"ס בעירייה בטענה ש"איגוד הקבלנים מבקש עוד לדון בהחלטה" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
רמי גרינברג בפתיחת השנה במגזר החרדי בפתח תקווה (צילום: ארכיון 'כיכר')

ההצעה של ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג שהיה אמור להגיש היום (חמישי) בוועדת התכנון והבנייה של העירייה כנגד הציבור החרדי, לא עלתה לדיון וזאת לטענת יו"ר הוועדה בשל בקשת איגוד הקבלנים.

כזכור אמש פורסם לראשונה ב'כיכר השבת', כי היום, היה אמור לעלות הצעה של ראש העיר לוועדת תכנון ובנייה במטרה למנוע הוספת יחידות דיור חדשות ואף לא לאשר תמ"א 38 למספר רחובות בהם יש רוב חרדי מובהק וזאת לטענת תושבים, כדי להדיר את רגלי הציבור החרדי.

הבוקר, יו"ר הוועדה וסגן ראש העיר מטעם סיעת ש"ס, אליהו גינת הודעיע במפתיע כי החליט בסופו של דבר לא לעלות את הצעתו של גרינברג.

רמי גרינברג בפתיחת השנה בציבור החרדי בפתח תקווה ביחד עם סגנו מש"ס

בהקלטה מהישיבה נשמע גינת אומר כי הוא קיבל פנייה מאיגוד הקבלנים שביקשו לדון בתוכנית ולכן הוא מוריד את ההצעה מסדר היום.

אחד הנוכחים בישיבה שאל את גינת, האם זה נכון שזה ירד מהפרק רק להשבוע וההצעה המפלה את הציבור החרדי תעלה בישיבה הבאה - גינת לא הכחיש זאת.

אחד מעסקני העיר פתח תקווה, אומר בזעם ל'כיכר השבת': "אני עדיין בהלם שאנשים מתוכנו מתנהגים בצורה כזו ומסכימים לאפלייה נגד החרדים ואף מנהלים את הדיונים, גינת צריך לחשוב היטב לפני שהוא נוקט בצעדים נגד הציבור שלו".

'כיכר השבת' פנה אל סגן ראש העיר פתח תקווה אליהו גינת על מנת לקבל את תגובתו, אך זו טרם נמסרה עד למועד פרסום הכתבה.

מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: "בניגוד גמור לנטען, ראש העיר מקדם תוספת בניה בכל מקום בעיר בו קיימת תשתית ראויה לצרכי התושבים, כמו מבני ציבור, מוסדות חינוך ולימוד, בתי כנסת, טיפות חלב וכדומה. הסעיף האמור עוסק באזורים בהם כבר היום קיים חוסר במבנים ציבוריים ומתוך האחריות הנדרשת".

"ראש העיר פועל כדי למנוע בנייה של דירות נוספות טרם יקודמו הפתרונות להקמת התשתיות. ראש העיר אינו שוקט על השמרים בנושא זה ופועל כדי לקדם פיתוח של מבני ציבור וכדומה במקומות שחסרים ורק לאחר מכן את הרחבת היקף יחידות הדיור".

"רק בתחילת שנת הלימודים הנוכחית הקים ראש העיר רשת גני ילדים חדשה עבור המגזר החרדי באותו אזור מדובר, ובמקביל אף הוסיף במקום כיתות לימוד חדשות לבית יעקב, וכשהוא בשלבי תכנון מתקדמים לסיפוח מבנים נוספים לטובת בית הספר שעדיין סובל מחוסר מקום בשל הגידול של תושבי המגזר החרדי באזור".

"מלבד זאת, בשכונת מחנה יהודה בעיר, שהוא אינו אזור דתי בהכרח, גם שם עצר ראש העיר את המשך תכניות הבניה, מאותן הסיבות. מצער מאוד שהמצב שהיה עד היום הוא ששלוחי ציבור לא באמת דאגו לבוחריהם אלא לאינטרסים שונים ומשונים. וכשבשלוחי ציבור עסקינן, מן ההכרח לציין את ניגוד העניינים החמור בו שרויים חלק ממי שאחראים להעלאת הנושא לסדר היום במסווה של דאגה לציבור".

"כאמור, לטענות אין שחר, ומצער שהגורמים האינטרסנטיים הללו מסובבים בכחש את שר השיכון והבינוי הרב יעקב ליצמן. ראש העיר מזמין את כבוד השר ליצמן לסיור נרחב בעיר פתח תקווה, כדי שיווכח במצוקת הציבור החרדי באותם אזורים בעיר. מצוקה שאף גרמה להם לבקש ולדרוש הסדרה של מבני ציבור – לפני הגדלת היקף יחידות הדיור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר