בתיווך טראמפ

לראשונה: מדינה מוסלמית עם שגרירות בירושלים

עוד שתי מדינות יפתחו שגרירות בירושלים: נשיא ארה"ב, הצליח להביא להסכם בין קוסובו לסרביה, מדינות העוינות זו את זו, והשחיל פנימה גם כינון יחסים עם מדינת ישראל (מדיני)

(צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מגיש הישג דיפלומטי נוסף, כאשר הצליח לכונן יחסים בין קוסובו לסרביה, מדינות שהיו עוינות זו לזו במשך יותר מעשור, ליאון אמר: "זה המקום הטבעי".

מאז הכריזה קוסובו על עצמאות, עד כה, לא היו יחסים בין המדינות וכעת הגיעו להבנות בתיווכו של נשיא ארה"ב, הרושם הישג מדיני נוסף לקראת הבחירות המתקרבות.

"עוד יום שאף אחד אחר לא חשב שהוא יהיה אפשרי!", צייץ טראמפ בטוויטר. בבית הלבן, כשהוא יושב ליד מנהיגי המדינות, אמר טראמפ: "זה יום היסטורי. יום מאוד מאוד חשוב".

לדברי הנשיא, "שתי המדינות הסכימו לכינון יחסים כלכליים, זה תנאי מאוד חשוב. הן עבדו על זה במשך שנים רבות, עשרות שנים למעשה. לאחר היסטוריה אלימה וטרגית ושנים של משא ומתן כושל, הממשל שלי הציע דרך חדשה לגישור הפילוג בכך שנתמקד בייצור עבודות ותשואה כלכלית. שתי המדינות הצליחו להגיע לפריצת דרך עצומה – משהו שאף אחד לא חשב שיהיה אפשרי, אני חושב שזה יעבוד כמו שצריך".

במסגרת ההסכם ביניהם, תכיר ישראל בקוסובו. נשיא ארה"ב עדכן כי סרביה תעביר את השגרירות בישראל לירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי גם קוסובו תפתח שגרירות בישראל, בירושלים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, על פתיחת שגרירויות סרביה וקוסובו בבירה: "אני מברך את ראשי ממשלות סרביה וקוסובו על החלטתם לפתוח שגרירויות בבירה. ירושלים, בירת ישראל, היא המקום הטבעי של כל השגרירויות השוכנות בארץ ואני סבור כי בשנים הקרובות מדינות נוספות יעבירו את נציגויותהן לירושלים".

לדברי נתניהו, "קוסובו תהיה המדינה הראשונה בעלת רוב מוסלמי שתפתח שגרירות בירושלים. כפי שאמרתי בימים האחרונים – מעגל השלום וההכרה בישראל מתרחב וצפויות להצטרף אליו מדינות נוספות".

עוד הוסיף כי נשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ' הודיע כי עוד לפני שארצו תעביר את שגרירותה לירושלים עד יולי 2021, היא תפתח בה נציגות. "זוהי מדינה אירופית ראשונה שתפתח שגרירות בירושלים", ציין ראש הממשלה.

"אני מודה לידידי נשיא סרביה ווצ'יץ' על ההחלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר אליה את שגרירות מדינתו. אני מבקש להודות גם לידידי הנשיא טראמפ על תרומתו להישג זה. נמשיך במאמצים כדי שמדינות נוספות באירופה יעבירו את שגרירותיהן לירושלים".

נשיא קוסובו, האשים ט'אצ'י, אמר ל"ישראל היום" כי "ההכרה ההדדית בין קוסובו וישראל היא הישג היסטורי. בעודי מצפה לפתוח את שגרירותנו בירושלים, אני מודה לארצות הברית שאפשרה לשתי המדינות לבנות שותפות חזקה בין שתי מדינות ריבוניות. העם בקוסובו והעם בישראל יצרו קשר שלא ניתן לשבור אותו באמצעות הקרבה, מאבק ולחימה לקיום במשך ההיסטוריה. לכן, אני מאמין שהיום הוא רק המשך של ידידות ארוכה בין שתי המדינות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר