הוגבל ל-150 בחורים

צרפת: המלון המפואר הוסב לישיבה • תיעוד

המלון החרדי המפואר הנמצא סמוך לפריז, הוסב לישיבה עבור עשרות בחורים צרפתיים שלא יכלו לשוב ללמוד בישראל, ומצאו את עצמם ללא מסגרת ישיבתית • הוגבל ל-150 בחורים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: בנימין בלום)

המלון הדתי המפואר הסמוך לפריז, הוסב לישיבה עבור עשרות בחורים צרפתיים שלא יכולים לשוב וללמוד בארץ, ומצאו את עצמם ללא מסגרת.

מדובר על בחורי 'קיבוץ', שבצרפת אין ישיבות ייעודיות עבורם, מכיוון שבדרך כלל אחרי 3 שנות ישיבה גדולה בצרפת, הבחורים עוברים ללמוד בישראל.

הגאון רבי יצחק כץ, ראש ישיבת נשמת ישראל שבפריז, ראה את מצב הבחורים וכהגדרתו: "מדובר בגזרת שמד על עולם הישיבות", והחליט לפתוח לבחורים מסגרת לזמן אלול.

זמן אלול נפתח במלון 'גני הר סיני', הנמצא בבעלות יהודית וממוקם בעיר 'אנט' הסמוכה לפאריז ובמקום האירועים והחתונות, הוחלט לפתוח במקום מסגרת לכל אותם בחורים.

לכך הובא צוות מיוחד של רמי''ם חשובים ומוכרים בצרפת, ביניהם; הגאון רבי יהודה כ''ץ - כראש קיבוץ, הגאון רבי עמנואל טוביאנו משגיח בישיבת נשמת ישראל שבפריז, הגאון רבי דוד בנישו מפריז והגאון רבי אהרון זילבר מאנטוורפן.

מספר המקומות במקום הוגבל ל-150 בחורים, בשל שמירת כללי המרחק וההיגיינה, כמו כן, בדומה לישראל, נערכו בדיקות קורונה לכלל הבחורים סמוך ונראה לתחילת הזמן.

מנהל המלון, ר' בנימין קירשנבוים מספר ל'כיכר השבת': "על אף שמדובר בבחורים, המלון מתפקד כאילו יש בו את האורחים הכי חשובים. הקמנו גם חדרי שיעורים, בית מדרש וספריה מפוארת".

"מבחינת הבחורים, זאת הזדמנות נדירה, להיות יחד בקיבוץ של טובי הבחורים מכל קצוות צרפת, ללמוד יחד, להתעלות יחד. האווירה מרוממת, חודש אלול מורגש. סדר היום מתחיל כבר משש וחצי בבוקר עם הסליחות במניין מיוחד של הבחורים הספרדים. ה''שטיגען'' בשיאו, יש כאן אווירה טובה מאד מכל הבחינות".

אחד ההורים סיפר ל'כיכר השבת': ''הישיבה הזאת היא ממש הצלה במלוא מובן המילה לבן שלי. כבר למעלה מחמש חדשים שהוא לא בישיבה, הסגר בבתים היה מאוד קשה בצרפת , במשך חודשים נשארנו תקועים בבית".

"כשהגיע לישיבה, הוא עבר מבחן אצל אחד הרמי''ם כמו''כ ראיון טלפוני עם המשגיח והתקבל לישיבה, היינו ממש שמחים. בני התקשר אליי בערב שבת הוא ממש שמח ומאושר שם, אנו אסירי תודה לכל אלה שהרימו את הכפפה ולכל הצוות הייחודי של המלון שעשו את הדבר הגדול והמדהים הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר