"מגיפה של בדיקות"

מנהל חדר מיון: 'ה'קורונה' - לא איום; ההתנהגות - חרדתית'

המחלוקת סביב היחס למגיפת ה'קורונה', נמשכת מאז הגל הראשון. כעת, ד"ר אמיר שחר, מנהל חדר המיון ב'לניאדו' טוען כי הקורונה הינה בסך הכל "עוד מחלה" ו"וההיסטריה מיותרת לחלוטין" (חדשות)

בדיקת קורונה (צילום: David Cohen/Flash90)

ד"ר אמיר שחר מנהל חדר המיון בבית החולים 'לניאדו' בנתניה, היה בין 120 הרופאים והמדענים שחתמו על מכתב הקורא לממשלה - להימנע מהטלת סגר.

בראיון ליואב אבן ב'חדשות 12', הסביר ד"ר שחר, ממייסדי הרפואה הדחופה בישראל, כי סגר נוסף יהיה מהלך היסטרי וחסר אחריות. לדבריו, מדינות שהטילו סגר, לא בלמו את המגיפה יותר ממדינות שלא הטילו סגר.

ד"ר שחר מוסיף וטוען כי אין שום הוכחה שהסגר מפחית את שיעור התמותה ולעתים הוא עלול אפילו לגרום לתמותה גבוהה יותר - שכן הוא מאריך את משך הזמן בו האכולוסיה בסיכון - נחשפת לנגיף.

ד"ר אמיר שחר הקים מחדש, לפני למעלה משלושים שנה, את חדר המיון ב'שיבא' וניהל אותו במשך שנים רבות. לאחר מכן הוא עבד במשך תקופה ארוכה בשב"כ, יצא לפנסיה ולפני כשנתיים, נקרא לנהל את חדרי המיון ב'לניאדו', וכיום, בגיל 71, הוא נלחם מתוקף תפקידו בנגיף ה'קורונה', אך הוא פחות חושש מההיסטריה הציבורית שישנה בישראל.

מבחינתו, הקורונה הינה "עוד מחלה" שצריך ללמוד לחיות איתה, שכן שיא המגיפה - מאחורינו. בראיון ליואב אבן במהדורה המרכזית הוא הבהיר כי אינם קורסים תחת העומס. לדבריו, "אנחנו יודעים איך לטפל בחולים הקשים, התמותה לא חריגה ביחס למחלות ויראליות אחרות, וההיסטריה מיותרת לחלוטין".

"ההתייחסות לנגיף ולאיום שכביכול נשקף ממנו יצאה מכל פרופורציה", אומר ד"ר שחר. "אני חושב שכשהעולם יסתכל אחורה וישאל את עצמו 'איך התנהלנו בשנת 2020?'- יסתכלו על זה בתמיהה, יגידו איזה טיפשים היינו".

לדבריו, הקורונה הינה מחלה חדשה שפוגעת במתי מעט, בחלשים - ואינה מהווה "איום על האנושות". הוא טוען כי "ההתנהגות היא חרדתית ולא מבוססת על עובדות".

הוא גם דוחה את המירוץ אחר 3,000 מכונות הנשמה בגל הראשון וטוען כי לא היה שום תסריט שתהיה כמות כזו של מונשמים בישראל.

הוא מחדד את התפיסה, לפיה, מרבית חולי הקורונה מתו עם קורונה ולא מקורונה. "אנשים בני 90 ו-100 נפטרים לא בגלל קורונה, אלא נפטרים כי יש להם מחלה, אני חושב שצריך היה יותר לשתף את הנתונים, כולל הנתונים של סיבות הפטירה", אומר ד"ר שחר בראיון ליואב אבן, ורומז, כי חלק מהבהלה היא כדי לקבל תקציבים. "כשאתה רוצה להשיג משאבים - אתה מביא את הדברים לרמת קיצון", הוא אומר.

ומי אשם בכמות החולים הנוכחית? לדברי ד"ר שחר, האשמה היא הבדיקות הרבות שנערכות. "זה המגיפה של הבדיקות", הוא אומר, "הבדיקות הן מחולל של התחלואה. חד משמעית, הבדיקות מייצרות אותנו כמדינה חולה. אם לא נעשה אף בדיקה, החולים הקשים יגיעו. כל השאר - יעברו את המחלה, יפתחו חיסוניות ותיגמר המגפה".

פרופ' גבי ברבש, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, הגיב במהדורה המרכזית לדברים ואמר כי האמירות האלה אינן אחראיות. הוא טען כי אי אפשר לבודד רק את המבוגרים ושגם צעירים חולים במחלה הזו בצורה קשה מאוד. "זו לא שפעת, ואף אחד לא רוצה לפגוש בנגיף הזה, גם אם הוא בן 20 או 30", אומר פרופ' ברבש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר