ניצלו מהעוצר

ישוב חרדי בודד הצליח לצאת מה"אדומות"; השאר - בדרך?

טלז סטון הצליחה לצאת ברגע האחרון מרשימת הישובים ה'אדומים' לקורונה, שיוגבלו החל מערב זה, כשהוכח שהעליה בתחלואה הינה של בחורי ישיבות שלא שוהים בה; מה קורה בערים אחרות? (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח באלול תש"פ | 07.09.20
חיטוי מתקני שעשועים בישוב. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

טלז סטון, הוא הישוב החרדי הראשון שהצליח להשתחל אל מחוץ לרשימת הישובים האדומים, שהחל מהערב (שני) יחול עליהם עוצר לילי וייסגרו בהם מוסדות החינוך. במקביל, בישובים חרדיים נוספים ניכרים מאמצי על כדי להגיע לתוצאה דומה.

כזכור, טלז סטון (קרית יערים) כיכבה בתחילת גל הקורונה הראשון עם הדבקה המונית, אך מאז המצב בה השתפר מאוד.

לפני זמן קצר הודיע ראש המועצה יצחק רביץ, כי שוחח הלילה והבוקר עם גורמים בכירים במשרד הבריאות ושטח בפניהם את טענות המועצה לפיהן היא לא אמורה להילל ברשימת הערים האדומות.

"בנוסף", דווח, "עבר הבוקר ראש המועצה שימוע אצל האלוף במיל' רוני נומה מ'מטה הקורונה', בו הוא הסביר לו כי רבים מהנדבקים הרשומים שגרים בישוב לא דרכו בו כבר כמה שבועות, שכן הם תלמידי ישיבות הלומדים בישיבות שונות בכרמיאל, אלעד, בני ברק ומקומות נוספים".

כאמור, טענתו זו הוכחה והתקבלה, ולכן הוחלט כי המועצה לא תיכלל ברשימת הערים האדומות וממילא לא יוטלו עליה הגבלות כלשהן. רביץ הוסיף, כי הוא "וצה להודות לאלוף במיל' רוני נומה שהקשיב לטענות המועצה, ומצא כי הן נכונות", וסיים ב"תקווה לימים בריאים יותר".

ראש המועצה בראיון (צילום ארכיון: כיכר השבת)

כזכור, ברשימת הישובים האדומים ישנם גם את בני ברק, ביתר עילית, אלעד, בית שמש ועמנואל, ועוד מספר ערים דוגמת מודיעין עילית הנמצאים על הסף.

ברובם ניכר המשך המאמץ להפוך ל'כתומים' לקורונה, ואולי אף מעבר לכך, זאת באמצעות שכנוע של התושבים לצאת ולהיבדק באופן יזום והמוני, וכך - כפי שאירע תחילה במודיעין עילית - להצניח את שיעור החיוביים לנגיף בשטחם.

כך, לדוגמה, פנה ראש המועצה המקומית בעמנואל אליהו גפני בהודעת וואטספ שהופצה לתושבים רבים, בה הוא מפציר בהם למהר ולהיבדק, כשהוא קורא ליממה זו "יום הדין של עירנו, שהקדימו לנו אותו בשבועיים...".

יצוין, כי האפשרות לא להיות אדומים כפי שאירע בטלז סטון, בעזרת סינון של תלמידי הישיבות החולים השוהים בישיבות שמחוץ לשטח הישובים, ככל הנראה לא ריאלית אצלם, לאחר שאתמול כבר אמר הפרויקטור גמזו כי הם אדומים גם ללא בחורים אלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר