משנים את צבעי ה'רמזור'

אחרי ב"ב, גם באלעד: "בריא וללא תסמינים? בוא להיבדק"

לאחר שהצליחו למנוע הטלת סגר על עירם, בערים החרדיות החליטו להשיב מלחמה ולשנות את צבע הרמזור של גמזו - באמצעות מערך בדיקות נרחב לתושבים הבריאים, שיוריד את אחוז התחלואה (ארץ)

בדיקת קורונה באלעד. אילוסטרציה (צילום ארכיון: פלאש 90)

לאחר שנלחמו נגד הטלת הסגר על עירם, יוצאים בערים החרדיות בקריאה לתושבי העיר, בעיקר אלו הבריאים ללא תסמינים - לצאת ולהיבדק, כדי להוריד את אחוזי התחלואה בעיר, וכך להפוך מעיר אדומה ל'כתומה' או 'צהובה', לפי מודל הרמזור של פרויקטור הקורונה, פרופ' רונ גמזו.

בהודעה ששיגרה עיריית אלעד לתושבים, נאמר כי "ברוך השם, לאחר מאמצים מרובים, הבינו ברשויות הממשל כי הטלת סגר על העיר לא תועיל, ולמעשה אף עשויה להגדיל את מעגל התחלואה באלעד".

העירייה מעדכנת את התושבים כי המגבלות החדשות שיוטלו על העיר כוללות איסור מוחלט של התקהלויות של למעלה מ-10 איש בשטח סגור ו-20 איש בשטח פתוח; סגר לילי כל ערב מהשעה 19:00 ועד השעה 05:00 בבוקר למחרת - במסגרתו, יהיה מותר להתרחק עד 500 מטרים מהבית או לצורך מקרים מיוחדים.

בנוסף, מוסדות החינוך - למעט החינוך המיוחד, ייסגרו והעסקים ייסגרו על ערב מהשעה 19:00 - למעט עסקים חיוניים.

העירייה מעדכנת את התושבים כי החל לפעול "מערך בדיקות נרחב", לכל דורש וללא צורך באישור רופא, ומבקשת מהתושבים, "כדי להפחית את הניקוד הגבוה שמוביל אותנו לצבע האדום, חשוב שכל תושב יגיע להיבדק, בפרט אם הוא בריא ואינו חש בתסמינים".

העירייה מסבירה כי המטרה היא "להוכיח כי רמת התחלואה נמוכה הרבה יותר מהנטען על ידי משרדי הממשלה".

לצד זאת, מבהירה העירייה את הצורך לשמור על כללי הבריאות, לעטות מסכה בכל יציאה מהבית, לשמור על מרחק שני מטרים בין אדם לאדם, להקפיד על כלל ההיגיינה וחיטוי ידיים ולמנוע התקהלויות.

גם בעירייה בני ברק קראו לתושבים: "מחר במהלך היום יפעלו מתחמי בדיקות חינם ברחבי העיר. צאו להיבדק! גם אם אתם חשים מצויין ובריאים ודווקא בגלל זה, זו תהיה ההוכחה שלנו בס"ד, כי בני ברק איתנה ובריאה. לא אדומה ולא מרכז חולי ח"ו".

יחד עם זאת בעיריית בני ברק מדגישים: "אנו קוראים ומתחננים אליכם תושבי העיר: מצב התחלואה הגואה כמעט המיט עלינו סגר הדוק וממושך. כעת קיבלנו ארכה, ונטל ההוכחה עלינו: נקפיד ביתר שאת על עטיית מסכה ללא הקלות נימנע מהתקהלויות נקפיד על בידוד מלא נשמור על עצמנו וסביבתנו - נציל את העיר ואת קדושת הימים הנוראים ושמחת חג הסוכות הבעל"ט הפעם, זו האחריות של כולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר