בראיון ל'כיכר השבת'

גנץ: 'החרדים אינם מפיצי מחלה, זה נשמע כמעט אנטישמי'

שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ, בראיון ראשון לתקשורת החרדית, מתייחס למגיפה במגזר ולהסתה נגדו כאילו הוא המפיץ את הקורונה • צפו בדבריו - מתוך הראיון המלא שישודר בערב במלואו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יוחנן בלייך. תמונות: חיים גולדברג)

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, שובר שתיקה של שנתיים ללא ראיונות לתקשורת החרדי, ובוחר לעשות זאת בשיחה עם 'כיכר השבת'. הראיון המלא, העוסק בנושא הקורונה, ההסכמים עם בנימין נתניהו, הערבות של החרדים ו'חוק הגיוס', ישודר הערב בשעה 19:00.

אתה מסכים עם ההחלטה לבטל את הסגר ברשויות האדומות?

"אני מקווה שהשיח עם מנהיגי הציבור, שהביא בסופו של דבר להחלטה שהיא קצת יותר רוחבית אבל יותר פשוטה, תוך המשך המאמץ של פיקוד העורף, צה"ל, מערכת הביטחון, משרד הבריאות, המשטרה והרשות המקומית - יוריד את התחלואה, לא יפגע בכלכלה בצורה קשה, וגם יקל על העומס בבתי החולים. כי אם לא נצליח להוריד את התחלואה, נגיע לסגר כללי, ולא הייתי רוצה להגיע לשם".

אתה בעד ביטול הסגר בערים האדומות, שרובן חרדיות?

"כן. תראה, היו 31 רשויות בהחלטה הזו, ואחר כך זה הגיע לכ-40 רשויות. רובן לא חרדיות. רובן ערביות, רובן רשויות חילוניות בלבד, ורק חלקן רשויות חרדיות או שכונות חרדיות. אני לא מחפש איפה החרדים, ושם לעשות סגר. אני מחפש איפה יש בעיה, ורוצה לסייע".

אבל אתה מבין את התחושה החרדית שהפכו אותנו למפיצי המחלות, לאויב העם? ראינו את המכתב של ראשי הרשויות; הם האשימו את נתניהו שהוא הופך אותנו לכאלו...

"החרדים הם חלק מהחברה היהודית, הם חלק מהחברה הישראלית. הם בשום פנים ואופן לא אויב העם. אנחנו צריכים להיות גאים במה שהם מייצגים, במה שהם משמרים. אנחנו מבינים את התנאים הסובייקטיביים של חיים במשפחות מרובות ילדים ב"ה, ובאזור שהוא צפוף. הסיכוי של המחלה להידרדר שם - הוא גבוה רק בגלל התנאים, לא כמי שהוא חרדי והולך להתפלל, אלא כי זה אופי החיים. אני לא מחפש אויבים של העם".

"אני מבין, אני קשוב וכואב לי שזה מה שאנשים חושבים. אני לא חושב שהחרדים הם מפיצי מחלות, זה נשמע כמעט אנטישמי להגיד את זה. לא שם אני נמצא, בשום פנים ואופן. אני מסתכל על הנתונים כמו שהם, ואני מעוניין בשיתוף פעולה עם הרבנים, עם ראשי הערים ועם הציבור עצמו, לבוא ולהנמיך את המחלה".

צפו בווידאו• הראיון המלא, כאמור, ישודר הערב בשעה 19:00.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר