'על שולחן הניתוחים'

פריד סוף סוף פוגע בול? / ביקורת סינגלים

מבקר המוזיקה של כיכר השבת, נתנאל לייפר, על הסינגל החדש של אברהם פריד אחרי שורת שירים חדשים תוך חצי שנה, החדש של גושן והדואט המרגש של 'אברומי' (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: משה ביטון)

מתברר שהקורונה על כל צרותיה דווקא גורמת לאברהם פריד לשחרר לנו ערימת שירים חדשה בקצב שלא ראינו ממנו מזה שנים. אחרי "אוטוטו" הפופי והקופצני משחרר הפעם גדול הזמר החסידי שר רגוע לגמרי בסגנון אחר לחלוטין "לבקש רחמים" מתוך תפילת "הנני העני ממעש" שנושא החזן לפני תפילת מוסף בימים הנוראים.

הלחן של אלי קליין שיכול לעשות וי בפעם השנייה בחודשים האחרונים על לחן משלו לאברהם פריד, בפעם הקודמת היה זה הדואט המוצלח עם נפתלי קמפה "אשרי תלמיד חכם". הלחן מעביר לגמרי את רוח המילים אם כי חיכיתי ל"הוק" יותר חזק , משהו שיגרום לי לזמזם את השיר אם כי במחשבה שנייה, המילים האלו הן יותר תפילה מאשר שיר וקליין ופריד פשוט יוצרים פה סוג של "נוסח" מרגש ונכון. ובאופן כללי השיר הזה פשוט נשמע נכון במיוחד עבור פריד - פשוט נכון.

פריד פשוט שר נהדר, ברגש רב ובהפקת שירה משובחת במיוחד של יוסי טיברג. הוא מתחנן את המילים וגורם למאזין להרגיש לפחות לכמה שניות בבית הכנסת ממוזג עם החזן ולא בחנייה הדלוחה והמהבילה בה ככל הנראה נתפלל השנה כולנו...

נתן גושן הוא תעלומה ייחודית, כמה משיריו בשנה האחרונה הם שירים דתיים לכל דבר ועניין כולל להיט הענק שלו עם ישי ריבו "נחכה לך". הוא שומר שבת, מצהיר בגאווה עצומה על חיבורו ליהדות והאמונה בבורא עולם והסינגל החדש שלו "אשרי יושבי ביתך" הוא מוזיקה יהודית במלוא מובן המילה.

גושן הלחין את השיר מתוך התהילים כשגלעד שמואלי על ההפקה המוזיקלית והתוצאה מלטפת את האוזן ומחממת את הנשמה. מי יודע אולי עוד נראה ממנו בסוף אלבום של מוזיקה יהודית טהורה.

את הפינה להיום אסיים עם המלצה לשים אוזן לחדש של אברומי וינברג ובכלל לכל מה שהוא עושה בשנה האחרונה. בשיר "אבא יקר" מארח וינברג את הזמר הנהדר ירון בר.

הלחן והמילים של וינברג, המילים הפעם לא מבריקות במיוחד, בשונה משירים קודמים שלו שהיו מעט יותר מורכבים טקסטואלית, אך התוצאה השלמה פשוט נעימה לאוזן.

מאחורי וינברג אלבום אחד שאמנם לא הפך אותו לכוכב על למרות איכויותיו, ונראה כי החומרים ששמענו ממנו עד כה מתוך האלבום השני שבדרך הם ברמה גבוהה הרבה יותר ופשוט תענוג של ממש.

להערות הארות ומתכונים לעוגות דבש: nl@kikar.ci.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר