הרופא הבכיר מתריע

חבר הצוות של גמזו: "בגלל פוליטיקאים משפחות יתרסקו"

לנוכח הזעם הציבורי על החלטת העוצר הלילי וסגירת מערכת החינוך בארבעים ערים וישובים, מתריע ד"ר מומחה החבר בצוות של הפרויקטור גמזו, כי בלי הגבלות יקרה אסון (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הלווית חולה קורונה. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חבר הצוות של פרופ' רוני גמזו לטיפול במגפה, ד"ר איתי פסח, מותח ביקורת קשה על הזיגזג של הממשלה, שנסוגה מהכוונה המקורית לסגר מלא והסתפקה בעוצר לילי וסגירת מערכת החינוך בארבעים ערים וישובים, ומתריע כי חובה לקיים את ההוראות.

ד"ר פסח, המשמש כמנהל בית חולים 'ספרא' לילדים שבמרכז הרפואי שיבא, אמר לכתבת 'החדשות online' יולן כהן, כי "העיסוק בפוליטיקה מעכב את כולנו מלצאת מהברוך הזה".

"אם נרצה לצאת מהמצב המורכב שאנחנו נמצאים בו", הוסיף הרופא הבכיר, "הדבר הכי חשוב הוא שנעבוד יחד. במקום לחפש אשמים ולנהל מתקפות, צריך להתמקד בעובדה שחייבים לעשות מעשה עכשיו - כי המגפה לא תיעלם מעצמה".

לדברי ד"ר פסח, "מיום ליום המספרים עולים, אני רואה כיצד התהליך הזה הולך ומחמיר כשבצד השני נמצאות משפחות שיתרסקו ויאבדו בסופו של דבר את יקיריהם בגלל מלחמות של פוליטיקאים, וההתעקשות של אנשים מסוימים לדאוג לעצמם".

גמזו, מנהל הצוות, מתנצל בפני החרדים, אמש (צילום: לע"מ)

"בצוות של גמזו שאני חבר בו, כולנו עובדי המערכת הציבורית ורופאים במחלקות טיפול נמרץ שרגילים לעמוד בלחצים גבוהים", אומר ד"ר פסח, "אנחנו כאן כדי לעזור לעם ישראל לנצח את המגפה ואנחנו לא נישבר. בחורף בתי החולים מלאים גם ללא הקורונה, ולצערנו ייתכן שבתי החולים יגיעו לסף העליון של מטופלים שהמערכת מסוגלת להכיל".

מנהל בית החולים הוסיף: "אני מבין את הקושי שיש לאנשים בעקבות הסגרים והשינוי בהרגלים. אבל בדילמה שבין להציל חיים לבין לשלם במחיר כלכלי תמיד אבחר באופציה הראשונה. בחצי השנה האחרונה אנשי מערכת הבריאות הולכים הכי רחוק שרק אפשר ונשחקים מאוד. בכל בוקר כשאנו עומדים מול המספרים העולים זה מתסכל, אבל כולנו רחוקים מאוד מלהישבר".

באשר לקריאת המרי האזרחי של ח"כ ליברמן אמר הרופא: "לשבור את הכלים לא יעזור לאף אחד, אלא רק יגרום ליותר נזק. הדרך היחידה להתמודד עם המגפה תהיה בשיתוף פעולה והקשבה. אני בטוח שאפשר למצוא את הנוסחה לצמצום ההדבקה וההתקהלויות כשנשלם את המחיר המינימלי באופן מותאם לאוכלוסיה בעיר".

"מה שחשוב לאנשים בבני ברק שונה ממה שחשוב לאנשים באילת. אך אפשר למצוא פתרון אמיתי שיאפשר לתושבים להמשיך להתקיים ולחיות, אבל גם לעצור את ההדבקה".

ד"ר פסח (מתוך אתר בית החולים שיבא)

יצוין, כי קולות דומים נשמעים גם מבית החולים הדסה עין כרם. כך לדוגמה פרופ' דרור מבורך, שאמר: "המדינה בדרך לקטסטרופה. אל תבנו על זה שהיו שחזו את זה והתבדו כשהיו 200 חולים. כבר כעת יש לחץ אדיר בהדסה בחדר המיון וגם הצפון מתחיל להיאנק".

"ועדת הקורונה מתבשמת במצגי שווא של 'דעות אחרות' של תיאורטיקנים מטעם עצמם. יש פוליטיזציה של צרכים רפואיים, והציבור איבד אמון. הקריסה כאן", הוסיף מבורך, שהינו מומחה ב'הדסה' ובאוניברסיטה העברית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר