"סגר הוא אסון כלכלי"

היוזמה של ח"כ אליהו ברוכי: סגר אזורי? אפס אחוז מע"מ

ח"כ אליהו ברוכי מקדם הצעת חוק לפיה במקרה של סגר אזורי, מיד לאחר סיום הסגר, העיר עליה הוטל סגר תהנה מסחר חופשי ללא מע"מ למשך תקופה המקבילה לזמן הסגר (בארץ)

ח"כ אליהו ברוכי (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

השבוע, שעות ספורות לפני הטלת סגר על מספר ערים ואזורים בישראל, חזר בו ראש הממשלה בנימין נתניהו מההחלטה והסתפק בהטלת עוצר לילי על כמה עשרות ערים ויישובים.

אך בעקבות האפשרות כי יוטל סגר כללי על אזורים מסוימים, חבר הכנסת אליהו ברוכי (יהדות התורה) מקדם הצעת חוק לפיה במקרה של סגר אזורי, תיהנה העיר הנצורה מיד לאחר תקופת הסגר - מסחר חופשי, ללא מע"מ - בדומה לסחר המתקיים בכל ימות השנה בעיר אילת, למשך תקופה המקבילה לזמן הסגר.

חה"כ אליהו ברוכי הסביר כי "הטלת סגר, לבד מאי הנוחות שיש בה לאזרחים, היא אסון כלכלי לבעלי העסקים. הפיצוי שניתן הוא מעט מידי ובעיקר מאוחר מידי. במקרה של סגר כללי, זאת צרת רבים. אבל כשמדובר על אזורים מסוימים, ישנה פגיעה אנושה באזורים יחידים שמחובתנו לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בהם.

"בשנת 1985 נחקק חוק דומה עבור העיר אילת כדי להציל את ענף התיירות בעיר. אפשרות של סחר חופשי ללא מע"מ בעיר שזה עתה סיימה תקופה של סגר, תאפשר התאוששות מהירה גם לתושבים – שייהנו מהנחה של 17 אחוז, ובעיקר לבעלי העסקים עבורם המכירות שלאחר הסגר יאפשרו להשתקם בכבוד".

יצין כי החוק החדש מתייחס לתושבים המתגוררים באזור הסגר ולכלל בעלי העסקים במקום.

לשאלת 'כיכר השבת' האם החוק יחול גם על עיר בה יש עוצר לילי בלבד, השיב ברוכי בשלילה והוסיף: "עוצר לילי זה לא נעים אבל הפגיעה הכלכלית נמוכה בהרבה. אנחנו בודקים כיצד לתת מענק חוקי שיעניק פיצוי הולם גם לעוגמת הנפש הזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר