"החלטה שרירותית"

נוסעים חרדים: "לא הורשנו לעלות לטיסת טורקיש איירלנס"

בטיסה שיצאה מנתב"ג לטורקיה, היו אמורים לעלות כ-40 נוסעים חרדים, אך ברגע האחרון נציגת חברת התעופה החליטה לא לעלות אותם לטיסה והם נשארו בארץ; החברה: "היה צריך להעביר לאישור את המסמכים שהוצגו" (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

בטיסה שיצאה אמש (שני) משדה התעופה בן גוריון לטורקיה, היו אמורים לעלות כ-40 נוסעים חרדים, אך ברגע האחרון נציגת חברת התעופה החליטה לא לעלות אותם לטיסה, לטענתם "בגלל הזקן" והמראה החרדי.

מדובר על נוסעים שמרביתם משתייכים או מקורבים לחסידות ברסלב, אשר הזמינו טיסת 'קונקשיין' (טיסת המשך) לקישינב בירת מולדובה עם עצירה באיסטנבול.

כאשר הגיעו לנתב"ג בשביל לעשות 'צ'ק אין', החליטה הנציגה של חברת 'טורקיש איירלנס', לא לעלות אותם על הטיסה, משום שלטענתה אינם יכולים להיכנס למולדובה.

במקום החלה להתפתח מהומה והחסידים התעקשו כי אין זה מתפקידה של חברת התעופה להחליט האם מותר להם להיכנס למדינה זו או אחרת או לא.

המהומה שפרצה בנתב"ג

כך או כך, מספר יהודים בעלי חזות חרדית הצליחו לעלות בסופו של דבר על הטיסה לטורקיה, אך יותר מ-40 איש נשארו בישראל והפסידו את הטיסה.

הנוסעים שהיו במקום אומרים ל'כיכר השבת' כי "מדובר במחדל שאין כמותו, אנחנו הזמנו כרטיסים למולדובה והחברה הסכימה למכור לנו את הכרטיסים, לאחר ששילמנו והגענו למקום פתאום הם התחרטו? אז למה היו אנשים אחרים (בעלי חזות חילונית) שלהם כן נתנו לעלות על הטיסה? מה זה בכלל עניין שלהם האם אנחנו מכוונים לנסוע לאומן או לא?".

עוד נוסע מספר ל'כיכר השבת': "אני ועוד מספר מחבריי כבר במולדובה - אבל יש לא מעט אנשים שהפסידו כסף ונתקעו בארץ, בגלל החלטה שרירותית וחצופה של החברה".

הנוסע מספר את הסיפור מהזווית שלו: "אנשים קנו כרטיס מישראל למולדובה עם עצירה באיסטנבול (טורקיה), כשהגיעו לשדה בארץ, אמרו להם שאי אפשר להגיע למולדובה - למרות שהראו להם בפירוש שכתוב בשגרירות האמריקאית שאפשר להיכנס למולדובה ללא וויזה. בשורה התחתונה, חברת התעופה השאירה אנשים בארץ, ללא זיכוי ומבלי שאמרו להם מראש שאפשר להיכנס , כמו כן אנשים בעלי דרכון ישראלי ללא מראה דתי נכנסו ללא בעיה".

מחברת 'טורקיש איירלנס' נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה כי "חלק מהנוסעים נאלצו לחכות כיוון שהצוות שלנו היה צריך להעביר לאישור את המסמכים שהוצגו בדלפקי הצ'ק אין לרשויות בקישינב שיאשרו את המסמכים וכניסתם של הנוסעים למולדובה. לבסוף, כל הנוסעים התקבלו לטיסה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר