"ההגבלות המיותרות"

העוצר הלילי יחל ב-19:00; מה מותר, מה מוגבל ומה ייסגר?

החל מהשעה 19:00 יצא לדרך העוצר הלילי על עשרות ערים ויישובים, במסגרתו ייאסר לצאת מהבית, חנויות ייסגרו - למעט מזון ופארם, והתחבורה הציבורית תפעל כסדרה • כל מה שמותר ואסור (חדשות)

בני ברק. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

החל מהשעה 19:00 בערב (שני) ייכנסו עשרות ערים ויישובים למציאות חדשה, לשבוע הקרוב, במסגרתה הן יהיו תחת "עוצר לילי", במקום הסגר שביקשו להטיל עליה, לאור התחלואה הגבוהה בנגיף הקורונה.

כעת, עיריית בני ברק מפרסמת לתושבים את כללי המציאות החדשה שתשרור בעיר עד להורדת התחלואה.

"נשארים בבית", החל מהערב ובכל ערב כל בני המשפחה נשארים בבית ולא יוצאים ללא צורך.

"עד 500 מטרים", היציאה מותרת לתפילת ערבית, לסליחות ולהתאווררות - עד למרחק 500 מטרים מכתובת המגורים.

"עד הבוקר", תוקף ההגבלות הן עד השעה 05:00 בבוקר.

"סגירת עסקים", בין השעות 19:00-05:00 ייסגרו כל העסקים בעיר למעט עסקים חיוניים, בכלל זה תותר פתיחת רשתות מזון, חנויות מזון, פארם ואופטיקה, חנויות שעיקר עיסוקן במכירת צרכי היגיינה, כמו מסכות וחומרי חיטוי. לעומת זאת, תאסר הפעלת מסעדות או מזנון וכל הגשת מזון בישיבה בבית העסק ותחומו.

"מערכת החינוך העירונית", החל ממחר בבוקר, יום שלישי, יושבתו הלימודים בגני הילדים העירוניים ובבתי הספר. מוסדות החינוך המיוד - ימשיכו לימודים כרגיל; משפחתונים ומעונות היום - יפעלו כרגיל; מוסדות המוכש"ר - בהתאם להכרעת הנהלת המוסדות.

"תנועה ותחבורה בשעות ההגבלה", תחבורה ציבורית בעיר תתנהל כסדרה; תחבורה ציבורית היוצאת מחוץ לעיר - תפעל כסדרה, אך ורק לנוסעים שכתובת המגורים שלהם הינה מחוץ לעיר; תחבורה ציבורית הנכנסת לעיר - ללא הגבלה; רכב פרטי - ביציאות מהעיר תתקיים אכיפה הדוקה של משטרת ישראל; כניסה לעיר - תותר ללא הגבלה; יציאה מהעיר - לצורך חיוני בלבד, כמו טיפול רפואי.

בעירייה מדגישים כי ברחבי העיר תורגש נוכחות ערה של כוחות הביטחון כאשר כל מי שישהה בחוץ ללא צורך יתבקש לחזור לביתו. כמו כן יינתנו קנסות אכיפה.

ראש העיר אברהם רובינשטיין אמר כי "אנו פועלים באינטנסיביות להסרת שורת ההגבלות המיותרות על העיר, אך יחד עם זאת פועלים במכובדות ובתיאום מלא עם המשטרה הפועלת ברגישות ובהבנה יוצאת דופן למניעת מחזות מיותרים של מחסומים ומחנק. בני ברק תתעמת בהנחיות בדיפולמטיה עיקשת ובעשייה נכונה, אך בחוצות תקדש שם שמים ותנהל שגרה רגועה ובריאה".

איזה ערים ויישובים יהיו תחת עוצר? מלבד העיר בני ברק, גם השכונות רמות, רמת שלמה וסנהדריה המורחבת בירושלים, ביתר עילית, הרובעים ג', ז' ו-ח' באשדוד, אלעד, השכונות רמה א', רמה ג' ומנוחה ונחלה בבית שמש, רכסים, נתיבות ועמנואל, כמו גם ישובים רבים במגזר הערבי.

עוד ברשימה: שכונת שחמון באילת, השכונות מצפה ברנע, גני ברנע, נאות ברנע, גבעת ציון וכרמי ציון באשקלון והשכונות נאות יצחק רבין ונאות הנביאים בשדרות.

העיר מודיעין עילית, כמו גם כלל העיר אילת, ניצלו לבסוף מכניסה לרשימת ה'אדומות' הזו.

כ-3,000 שוטרים יהיו אמונים על אכיפת העוצר הלילי, בערים ובשכונות האדומות, החל מהשעה 19:00.

במשטרה מבהירים כי הכניסות לערים ולשכונות האדומות לא תיאסר ולא תיבדק, אלא רק היציאה של תושבי האזור. כמו כן יהיה מותר לכל אזרח לצאת לעבודה ולהצטייד במצרכים בסיסיים ותרופות. עוד ציינו במשטרה כי מותר גם לקיים הפגנות באזורים האדומים.

מוקדם יותר היום ערך מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, הערכת מצב עם מפקדי המחוזות והאגפים של משטרת ישראל, זאת בהמשך להחלטה להטיל סגר לילי על אזורים בעלי שיעור תחלואה גבוה.

בסיום הערכת המצב אמר מ"מ המפכ"ל כי "משטרת ישראל ערוכה למימוש החלטת הדרג המדיני וביצוע פעולות פיקוח ואכיפה של הסגר הלילי שהוטל על מוקדי תחלואה משמעותיים ברחבי הארץ. ההיערכות המשטרתית המוגברת שתחל הערב, מגיעה לאחר תקופה ממושכת ואינטנסיבית במיוחד, בה שוטרי ישראל פועלים מסביב לשעון לאכיפת התקנות ושמירה על בריאות הציבור לצד יתר המשימות.

"נמשיך לאכוף הפרות, אולם גם כעת, מדיניות האכיפה שלנו תמשיך להישען בראש ובראשונה על שיח, הסברה, שיקול דעת ורתימת הציבור לשיתוף פעולה, וזו הציפייה שלי מכל מפקד ושוטר המבצע את המשימה. המפתח להצלחה טמון בעיקר, בהישמעות של הציבור להנחיות ובשיתוף פעולה של הרשויות השונות. מצופה מהציבור לשמור על הוראות החוק ולהישמע להוראות השוטרים, שכן רק יחד נצליח לשמור על הבריאות של כולנו ולבלום את התפשטות הנגיף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר