המלחמה בהיקף בתחלואה

העוצר הלילי - נכנס לתוקף; נתניהו: "למלא אחר ההנחיות"

ארבעים ערים ושכונות אדומות נכנסו החל מ-19:00 לעוצר לילי הכולל הגבלת תנועה, איסור פתיחת עסקים וסגירת מוסדות חינוך • על הפרת ההנחיות - תקבלו דוחות (חדשות)

המחסום בשכונת רמות, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשעה זו (שלישי), 19:00, נכנס לתוקפו העוצר הלילי על ארבעים ערים, יישובים ושכונות שנצבעו בצבע אדום לפי תכנית הרמזור של פרויקטור הוקורונה, פרופ' רוני גמזו, עוצר שיימשך בכל הלילות למשך השבוע הקרוב.

ברשימת הערים, גם אזורי מגורים חרדיים, בהם העיר אלעד, שכונות חרדיות בעיר אשדוד, שכונות חרדיות בעיר בית שמש, בני ברק, רמת שלמה, רמות וסנהדריה בירושלים, רכסים, עמנואל וביתר עילית.

כחלק מההגבלות חל איסור לצאת מהבית בתוך האזור המוגבל, מהשעה 19:00 עד לשעה 05:00 בבוקר למחרת, אלא לצורך אחת הפעולות או המטרות הבאות:

הגעת עובד למקום עבודה וחזרה ממנו, וכן הסעת עובד למקום עבודה; הצטיידות במזון, בתרופות ובמוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים; קבלת טיפול רפואי; תרומת דם; השתתפות בהפגנה; הגעה להליך משפטי שאותו אדם הוא צד לו, בעל מעמד בו או שהוא נדרש להשתתף בו; הגעה למשכן הכנסת ; טיפול במסגרת רווחה; פעילות ספורט של יחיד או של אנשים הגרים באותו מקום, למרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים; יציאה ממקום מגורים של יחיד או של אנשים הגרים באותו מקום, לזמן קצר ולמרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים.

דברי רוה"מ נתניהו, הערב (מתוך הפייסבוק של נתניהו)

בנוסף מותר לצאת לצורך טבילת אישה במקווה טהרה; השתתפות בהלוויה או בברית מילה, בתפילה או בטקס חתונה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה; יציאה לצורך סיוע רפואי לאדם אחר או סיוע לאדם עם קושי או מצוקה הדורשים סיוע; העברת קטין שהוריו חיים בנפרד על ידי אחד מהוריו לביתו של ההורה השני; העברת קטין שההורה האחראי עליו נדרש לצאת לצורך חיוני ואין במקום המגורים אחראי שניתן להשאיר את הקטין בהשגחתו.

כן מותרת היציאה לצורך השתתפות בפעילות של מוסד המקיים פעילות חינוך שהותרה פעילותו בתחומי האזור המוגבל .

יצוין כי המגבלה חלה רק על אדם המתגורר באזור המוגבל. כלומר, מי שאינו גר באזור המוגבל רשאי להיכנס לאזור ולהסתובב בו לכל מטרה או פעולה. בנוסף, אדם המתגורר באזור המוגבל רשאי לצאת מהאזור לצורך אחת הפעולות או המטרות המותרות.

הגבלה נוספת, אוסרת פתיחת בתי עסק בשעות העוצר הלילי, למעט חנות למכירת מזון שאינה בית אוכל, בית מרקחת, חנות אופטיקה, חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת או מחשבים.

זהירות, קנסות

מי שייצא מהבית שלא לצורך מותר, ייקנס בסכום של 500 ש"ח. על סירוב להוראת שוטר לפיזור ההתקהלות בניגוד להגבלות על התקהלות באזור המוגבל, יקבלו קנס של 1,000 ש"ח.

פתיחת עסק בניגוד להנחיות, תביא לקנס לפי מספר המועסקים בעסק: אם מועסקים במקום עד חמישה עובדים – קנס מינהלי בסך 2,000 ש"ח. בין שישה לחמישים עובדים – קנס מינהלי בסך 4,000 ש"ח. יותר מחמישים עובדים – קנס מינהלי בסך 6,000 ש"ח.

לפני כניסת העוצר הלילי לפועל, סייר ראש הממשלה בנימין נתניהו בעיר בית שמש, המוגדרת כתומה אך השכונות החרדיות אדומות וייכנסו לעוצר.

בהצהרה שמסר מהמקום אמר, "אתמול נתתי הנחיה לפיקוד העורף לקדם את החקירות האפידמיולוגיות ואת בדיקות הבזק. אני משוכנע שנעבור את הקורונה. יחד ננצח. אני מבקש למלא אחר ההנחיות".

ראש הממשלה הודה כשנשאל על הסגר הלילי כי "המהלך שאנו עושים עכשיו הוא מהלך שנועד לבלום עלייה. לא מבטיח שהוא יביא ירידה, אנו מנסים אותו".

"היום הצעירים נדבקים", אמר ראש הממשלה, "אולי אין חולים קשים כרגע, אבל הם מדביקים את המבוגרים, וכאשר המבוגרים ידביקו אחד את השני התחלואה והתמותה יעלו. צריך להוסיף שני דברים: לחבוש ומסיכות ולהימנע מהתקהלויות. אלה הדברים שנכונים גם לנו".

נתניהו הוסיף, "נתתי שתי משימות: היום שמעתי את פרופסור גמזו אומר להעביר סמכויות לראשי הערים, מקווה שזה יקרה תוך שבוע כדי שתוכלו לקבל החלטות ספציפיות לגבי הערים שלכם. אתמול הנחיתי להמשיך לשפר את יכולת הקיטוע ולקדם בדיקות בזק - בדיקות בזמן קצר ביותר, שלא נמדד בימים או בשעות אלא בחלקי שעה, על מנת לאפשר לנו יציאה".

"אני משוכנע כי בשילוב של הצעדים הללו, ובידיעות שאני מקבל על התקדמות לקראת חיסון, שנעבור את הקורונה, ובהצלחה. יחד ננצח. יש הרבה בעיות, שאלות ויהיו עוד הרבה אתגרים. אני מבקש למלא אחר ההנחיות. רק כך ננצח במלחמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר