במשרד הבריאות מתלבטים

בצל העוצר הלילי, לקראת חגי תשרי: האם יוטל סגר כללי?

לקראת חגי חודש תשרי, במשרד הבריאות ממשיכים לדון האם להטיל סגר כללי • בין ההמלצות שעלו לדיון: צמצום מספר הסועדים בסעודות החג והגבלת מספר המשתתפים במנייני התפילה (אקטואלי)

סגר. ארכיון (צילום: Gili Yaari /Flash90)

בצל כניסת העוצר הלילי אמש (שלישי) לתוקף במשרד הבריאות ממשיכים לדון בהתמודדות עם מגיפת הקורונה בצל חגי תשרי הממשמשים ובאים.

לפי הדיווח ב'כאן חדשות', גורמים במשרד הבריאות ממליצים לצמצם את מספר הסועדים יחד בסעודות ראש השנה ולהסתפק בסעודה בחיק המשפחה בלבד.

בנוסף, אחת ההמלצות שהיתה היא להגביל את מספר המשתתפים במנייני תפילה ולקיים את התפילות במרחב הפתוח. באשר לעריכת הכפרות, לנוהגים לעשותם ברחוב עם תרנגולות, נשקל להמליץ על עריכתם באופן מצומצם ביותר.

העוצר הלילי ברמות, מהרחפן (צילום: חזקי מוזס - עין הנץ)

במטה לביטחון לאומי צפויים, כפי הנראה, להמליץ על סגר מלא בתקופת החגים. בעבר, כבר התבטא היועץ לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, כי יש להטיל סגר "במתכונת ליל הסדר".

השיח סביב סגר מלא עולה שוב ושוב, גם בקרב חלק משרי הממשלה, שמביעים בו תמיכה, לאור העלייה בנתוני התחלואה, אך עדיין לא ברור איזו החלטה תתקבל ומתי.

במהדורה המרכזית ב'חדשות 12' דיווח יואב אבן כי בישיבת זום שנערכה בהשתתפות מנהלי בתי החולים הציבוריים בישראל, שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, העריכו המנהלים כי לא יהיה מנוס מסגר כללי בחגים.

נתניהו: "למלא אחר ההנחיות" (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של נתניהו)

במשרד הבריאות עדיין מתלבטים כיצד להתמודד עם ראש השנה שיחול בשבוע הבא וכן עם יום הכיפורים וחג סוכות. בין היתר, כך לפי הדיווח, נשקלים הצעדים הבאים: סגירת כבישים, מוסדות חינוך בכל התרופה וכן סגירת עסקים ומסעדות.

מנהלי בתי החולים טענו בשיחה כי הצוותים קורסים תחת העומס ולכן אין מנוס מסגר. הם הוסיפו וטענו כי בבית החולים 'שיבא', הגדול בישראל, נאלצו להעביר חולי קורונה לבתי חולים אחרים.

יחד עם זאת, פרופ' גמזו יגבש מספר חלופות לסגר כללי אותם יציג בפני קבינט הקורונה. בדיונים פנימיים הוא אמר כי אי אפשר להגיע לחגים ללא כל הגבלות, שכן בכך נסתכן בעלייה של התחלואה לפני החורף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר