"בעלי סבל"

האלמנה חושפת: זה מה שקורה במחלקת קורונה • צפו

האסון המשולש במשפחת אוברלנדר: מלכי, אלמנתו של הצעיר מבין בני המשפחה שנפטרו מקורונה, מגוללת את הקושי והסבל הבלתי נתפסים שחווה בבית חולים • צפו בכתבת 'חדשות 13' (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות 'חדשות 13')

מלכי אוברלנדר, אלמנתו של ר' דוד שנפטר לאחרונה מקורונה בגיל 33, מתארת בראיון ל'חדשות 13' כמה הוא סבל במחלקת הקורונה בבית החולים, מחוסר יחס בסיסי.

כמו כן, היא חושפת כי בשל התנהגות זו, הוא שמע על פטירת אביו ר' משה יוסף ז"ל, אף הוא מקורונה, באקראי וללא כל הכנה מוקדמת ותמיכה נפשית. שבועיים לאחר מכן, כזכור, נפטר הדוד ר' יחיאל מקורונה, בגיל 58.

בגיל 37 מצאה עצמה מלכי אוברלנדר כאלמנה עם חמישה ילדים קטנים - מתארת הכתבת אריאלה שטרנבוך - ולפני חודש נכנע בעלה דוד, עובד ותיק בחברת אינטל, לקורונה שתפסה אותו.

"הוא התעורר בבוקר עם קשיי נשימה", היא מספרת כעת, "ממש היה צריך להתאמץ כדי לנשום; זה מאמץ על כל נשימה. לילה קודם אבא שלו התאשפז, ולנו עדיין לא היתה שום סיבה לדאגה, כלום, כי הרי לא היו לו שום מחלות רקע, הבן אדם רזה, בכושר, לא מעשן, ונראה היה שנעבור את זה".

בשלב זה הוא אושפז בבית החולים, ומאז היה כמעט חודש וחצי מנותק מהמשפחה. בכל הזמן הזה התנהל דוד מול אשתו מלכי בהודעות טקסט בטלפון, והביע בהן הרבה תסכול וכאב על חוסר היחס אליו.

כשבועיים לאחר האשפוז, אביו של דוד כאמור נפטר בגיל 60, וכלתו מלכי ניסתה לעשות הכל מול בית החולים כדי שמישהו יהיה לצד בעלה כשהוא מקבל את הבשורה כי התייתם מאביו - אך לשווא.

"חמי כל הזמן התכתב עם בעלי, עד לרגע שהוא הורדם והונשם", היא מתארת, "אבא שלו הספיק לכתוב לו 'הולכים להרדים אותי ותהיה חזק'...".

"כולם דאגו איך בעלי יקבל את האובדן, כי גם ככה הוא מרוסק נפשית וזה אבא שלו, והוא בן יחיד שהיה מאוד קשור לאביו שהיה בן אדם בן 60, בשיא הכוח שלו, שככה תוך שבועיים הלך".

ה'קדיש' של דוד ז"ל על אביו, בעת ההלוויה, מבעד למסכת החמצן במיטתו שבבית החולים

לדבריה, "רציתי שהוא ישמע את זה ממני, אז התחלתי לשלוח לו הודעות 'אבא שלך במצב קשה מאוד, תתקשר אלי'. ברגע שאבא שלו נפטר התקשרתי למחלקה ואמרתי להם 'תקשיבו, אבא שלו נפטר, אני מבקשת מאוד קודם כל שימו לב שברגע שהוא מתעורר שיהיה מישהו לידו, אפילו עם זריקת הרגעה, כי אני לא יודעת איך הוא יגיב; אנחנו פה מגיבים בהיסטריה, אז איך הוא יגיב בלי מישהו שיהיה שם".

"זה היה מסוכן לו פיזית, אז אני רציתי שיהיה לידו מישהו עם ציוד חירום מה שצריך. 'קודם כל שתדעו שהוא הולך לקבל כזו בשורה במהלך הלילה, תהיו שם'. אבל לא קיבלתי לזה מענה".

מלכי אוברלנדר מגלה, כי כשבעלה דוד התעורר, ראה באתר אינטרנט ש"היה רשום באותיות גדולות, עם תמונה של אבא שלו, הוא עשה צילום מסך ושלח לי 'זה נכון?', אמרתי לו 'כן, ואני מנסה להודיע לך כל הלילה'".

"הוא קיבל את זה הכי גרוע, ככה בום עם תמונה שחור על גבי לבן. ואני עדיין אומרת לו 'יש לידך מישהו?...'.". לדבריה, "למרות שהוא ניסה להיות חזק והצליח לומר קדיש על אביו, יומיים לאחר מכן חלה הידרדרות במצבו".

"אחרי יומיים חלה הידרדרות והוא הורדם והונשם בחירום ממש - הסיטורציה שלו ירדה לחמישים - כשבאו להרדים אותו מתוך חירום הוא לא רצה שנדאג, אז הוא כתב לי 'למרות כל הסיכונים, בחרתי בצעדים דרסטיים: אני הולך להרדמה והנשמה, אל תדאגי לי'. זו היתה ההודעה שלו אלי".

סופו העצוב של הסיפור ידוע, וזעזע אז את המדינה: בדיוק ב'שלושים' לפטירתו של אביו, לבו של דוד אוברלנדר נדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר