חילוקי דעות

סערת קוקה קולה: מונופול או הטעיית הצרכן

המחלוקת בין גופי הכשרות בנוגע לייבוא קוקה קולה מאוקראינה, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', ממשיך לעורר הדים • מי באמת יודע מה הסוד של קוקה קולה? לא תאמינו (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

תחילת ייבוא משקה קוקה קולה מהמפעל באוקראינה, ממשיך לעורר סערה בעולם הכשרות. המחלוקת בין גופי הכשרות, שנחשפה לראשונה ב'כיכר השבת', נמשכת במלוא עוזה.

אחרי הטענות כי גופי הכשרות היחידים בעולם המפקחים על המשקה, הרב לנדא וOU, טוענים כי אסור לשתות קוקה קולה ללא כשרות, עולה בכיר בעולם הכשרות למתקפה.

לטענתו, מדובר ברצון מצד אנשי מערכת הכשרות בבני ברק לשמור על המונופול שלהם בתחום, ולמנוע תחרות שבסופו של דבר מוזילה את המחיר לצרכן.

לדברי אותו גורם בכיר, "הגיע הזמן להבין שהאגדה המוכרת לנו מהילדות כי רק הרב לנדא יודע מה יש ברכיבים של המשקה הפופולרי, אינו נכון. הסוד אינו ברכיבים, אלא במינון".

לכן, לדבריו, גם אם אין פיקוח רציף במפעל של קוקה קולה באוקראינה, ניתן לשתות את המשקאות המיוצרים בהם, וכפי שמרבית החרדים באירופה נוהגים לשתות קוקה קולה ממפעל זה ללא כשרות.

יצוין עם זאת כי בבד"ץ קהל מחזיקי הדת של בעלזא, מסרו בתגובה ל'כיכר השבת' כי יש להם כן פיקוח של משגיח המורשה כניסה למפעל, וכי מומחה הכשרות הרב מדרכי וובר, מגיע באופן קבוע למקום.

בתגובה לטענות של אותו בכיר, הודף גורם אחר הבקיא בנעשה בתחום ההשגחה על קוקה קולה את הטענות ואומר ל'כיכר השבת', "ח"ו לטעון כי הרב לנדא זצ"ל רצה לשמור על מונופול ולכן הוציא מכתב כי אסור לשתות קוקה קולה ללא פיקוח".

"אם אכן זה היה מטרת הרב לנדא, מדוע באותו המכתב התיר לשתות משקה ספרייט, גם עליו הוא נותן כשרות, ללא כל פיקוח והשגחה?".

בנוגע לטענה כי הסוד של קוקה קולה הוא במינון ולא ברכיבים, אומר אותו גורם כי "יש הודעה רשמית של קוקה קולה העולמית כי היחידים שיודעים את הרכיבים ומפקחים במפעלים, הם OU והרב לנדא".

לסיום, הוא עולה למתקפה נגד הכשרות על המפעל באוקראינה: "אם סבור אותו גורם שאין בעיה לשתות קוקה קולה ללא כשרות, מדוע לא יפרסם את הדברים רשמית? מדוע הוא מדביק מדבקות עם חותמת בארץ? כדי להטעות את הצרכנים ולגבות מהם כסף?".

יצוין כי בניגוד לכשרויות שונות שהעניקו חותמות לקוקה קולה מאוקראינה ללא כל פיקוח במפעל, הרי שכעת, בד"ץ בעלזא קיבלו אישור לראשונה להכניס משגיח פנימה, ורק לאחר שהגיעו להבנות וערכו בדיקות במקום, החלו להעניק את חותמת הכשרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר