ההתפרצות - ברוב הישיבות

ראשי הישיבה הזהירו את הבחורים: הפסיקו להידבק בכוונה

אחרי המחזות של 'מסיבות הדבקה' מאורגנות במספר ישיבות - אזהרה שראשי ישיבה מובילה העבירה לבחורים, מנסה למנוע זאת • בתוך כך, הקורונה התפרצה ברוב הישיבות - ויש גם הסברים לכך (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' באלול תש"פ | 09.09.20
ההודעה ששוגרה ב'נתיבות חכמה' (צילום בדיקות קורונה בישיבה: חיים גולדברג, כיכר השבת)

התפרצות הקורונה בעולם התורה - הגיעה לרוב הישיבות בישראל: בישיבת נתיבות חכמה ('וולפסון') שבירושלים, הפועלת על פי מתווה הקפסולות, התגלו ביממה האחרונה 36 בחורים כנשאי קורונה. בעקבות כך, 150 מחבריהם נכנסו לבידוד.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בישיבה הזהירו את התלמידים לא להידבק בכוונה, לאחר שרבים ניסו לעשות זאת בהתנהגות שהפכה לתופעה במספר ישיבות, כפי שנחשף.

יצוין, כי במקביל תלמידים רבים, נוספים, ב'נתיבות חכמה', פיתחו תסמיני קורונה מובהקים, וברגעים אלו הם ממתינים בדריכות לקבלת תשובות מקופות החולים בהן הם חברים כדי לדעת אם אכן גם הם נדבקו בנגיף.

בתוך כך, התפרצות הקורונה בעולם הישיבות בשיאה, מעבר לישיבות רינה של תורה בכרמיאל, תורה בתפארתה באלעד ועוד רבות אחרות.

בישיבת פוניבז' שלחו מוקדם יותר את כל 300 תלמידי שיעור ג' לביתם לאחר התפרצות קורונה בקרב בני השיעור. בודדים בלבד חלו בקורונה, ובישיבה החליטו לא לקחת סיכונים מיותרים.

כך, לדוגמה, בישיבת מאור התלמוד שברחובות כבר עבר מספר התלמידים החולים את ה-200, ובשל כך הוקצה עבורם מקום מיוחד ב'פנימייה הישנה' שבמתחם הישיבה.

בישיבת קרית מלך שבבני ברק התגלו ביומיים האחרונים יותר מ-60 חולים, ובישיבת נתיב הדעת ('קפלן') שבירושלים מספר החולים כבר עבר את ה-250(!).

ישיבת רינה של תורה, בשבוע שעבר (צילום: מנחם קאליש)

יצוין, כי ברשויות ובמשרד הבריאות לא משחררים נתונים אמיתיים באשר למספר החולים בכלל בישיבות, אך מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי הקורונה משתוללת בהן בהיקף חסר תקדים ישיבות. מלבד ישיבות בודדות, כך מורים הנתונים, במרבית הישיבות פרצה הקורונה בשיעור התפשטות עצום.

כידוע, עולם הישיבות הליטאי החל את 'זמן אלול' על פי מתווה הקפסולות, כמעט בכל המוסדות - מתווה שהוכיח את עצמו ב'זמן קיץ'. אלא שבימים האחרונים, מה שהחל ברגל ימין, הפך למערבולת קורונה אחת גדולה.

בכירים בעולם הישיבות שמים את האצבע על מספר נקודות, שלדבריהם הובילו לאיבוד שליטה:

• ההחלטה לקבוע מתחמים בישיבות למלוניות קורונה עבור חולים, שיצאה חוסר זהירות, כאשר בחורים חולים התחככו עם בריאים ויצרו הדבקה המונית.

• חוסר האמון, הקיים בכל המגזרים, חדר אף להיכלי הישיבות: אחרי תקופה בתוך קפסולות, התלמידים כבר לא נזהרים, אלא עוברים באופן חופשי בין קפסולה לקפסולה.

• התופעה של תלמידים שבחרו להידבק בכוונה, על מנת להיות אחרי המחלה וכך כביכול להתחסן מפניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר