ראש בראש

הטלטלה המשפטית: "ניסנקורן, אתה שפוט"; "הסתה פרועה"

חשיפותיו של עמית סגל על השחיתות לכאורה במערכת אכיפת החוק כחלק מהתנהלותה מול ראש הממשלה נתניהו, הובילו לעימות יצרי וסוער במליאת הכנסת: ניסנקורן מול לוין ואמסלם (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: הונתן סמייה, דוברות הכנסת)

במליאת הכנסת התלהטו היום (רביעי) הרוחות, בעת דיון בהצעה לחקור את התנהלות מערכת אכיפת החוק מול ראש הממשלה נתניהו, בעקבות חשיפותיו המטלטלות של עמית סגל.

היה זה כאשר שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) האשים בנאומו מעל הדוכן, כי "ההסתה הפרועה בלתי נתפשת - גם שלך, שאתה בתפקיד כל כך ממלכתי", כשהוא פונה ליו"ר הכנסת יריב לוין (ליכוד) היושב לצידו.

"שותפות זה לשני הצדדים", השיב לוין, בהתייחס לחברותם המשותפת בקואליציה, "זה נושא שחשוב לציבור עצום. גם אתם צריכים להיענות לבקשות לדברים שחשובים לנו. לכולם יש אינטרס שהדברים יתבררו".

אך ניסנקורן המשיך ותקף: "ההצעה לחקור את הפרקליטות היא שבירת כללים וכלים. כך רואה את זה גנץ. הליכוד צריך להחליט אם הוא בשותפות או במאבק מתמשך. יש הבדל בין ביקורת להסתה".

"תיקי נתניהו יתבררו בבית המשפט ולא בפרלמנט", טען שר המשפטים. "הבסיס שהסכמנו להקמת הממשלה המשותפת, זה כדי להגן על שלטון החוק. לכן התעקשנו על משרד המשפטים, לכונן על מערכת המשפט".

בשלב מסוים התפרץ לדברים גם השר דודי אמסלם (ליכוד). "אתה שפוט של מנדלבליט, אתה עושה כליו של מנדלבליט, התפקיד שלך זה כדי שימשיכו לחקור את תיקי נתניהו, זו חלוקת העבודה ביניכם", הטיח.

כזכור, סגל חשף כי פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן סירב להתייחס פומבית למאבק של מח"ש סביב קשר שהתקיים בין חוקר משטרה בכיר בשם אבי רוטנברג לג'ודי ניר-מוזס מבעלי השליטה ב'ידיעות אחרונות' (אחותו של נוני, מכוכבי 'תיק 2000'); קשר שטויח על ידי המפכ"ל לשעבר אלשיך וניצב בדימוס רוני ריטמן.

כך גם באשר להכחשת הטענה השקרית כי המורה הבדואי יעקוב אבו אל קיעאן, שנורה והופקד בידי שוטרים לשווא, הינו מחבל.

במקרים אלו כתבו, פעם ניצן ופעם משנהו מומי למברגר, כי אם יתערבו הדבר ישמש את אלו שנלחמים במערכת אכיפת החוק, "ודי למבין" - כדבריהם, בהתייחסם למאבק של נתניהו בעקבות חקירותיו במשטרה באותה תקופה.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר