"חיי קבלו כאפה"

צעיר שחלה בקורונה: הורדמתי, הייתי סיעודי

יוחאי אדרי, בן 37, בריא וללא מחלות רקע, חלה בנגיף הקורונה • בבית החולים הרדימו והנשימו אותו, וכעת הוא מזהיר בפוסט: 'אל תחשבו שקורונה זו מחלה לזקנים' (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

קוראים לו יוחאי אדרי. הוא בן 37, עובד בכנסת, בריא וללא מחלות רקע. כאשר חלה בנגיף הקורונה, הידרדר מצבו ובבית החולים נאלצו להרדימו ולהנשימו.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, הוא מתאר כיצד חלה בנגיף וקורא לציבור להיזהר: "אל תיקחו סיכונים מיותרים! מסיכה, ריחוק חברתי, אלכוג'ל ושטיפת ידיים הם הבסיס".

לדבריו, כמה ימים אחרי שחגג יום הולדת במקום פתוח, החל להרגיש חולשה. "התעקשתי לקבל מהרופא בדיקת קורונה. הרופא לא רצה לתת כיוון שלא נחשפתי לחולה קורונה מאומת ולא היה לי חום, שיעול או קוצר נשימה". בסופו של דבר, ערך את הבדיקה.

"בדיקת הקורונה חזרה וגיליתי את הדבר שממנו חששתי ביותר - נדבקתי בקורונה. בשלב הזה, ולאחר שבימים בין שלישי לשישי התחלתי להעלות חום שהגיע ל-40 מעלות בלי לרדת הופניתי לבית חולים. למזלי התעקשתי ללכת לבית חולים רמב"ם והגעתי למחלקת קורונה".

משחזר יוחאי: "תוך יום התחיל להתפתח קוצר נשימה שהלך והחמיר. שלוש מכונות שונות של חמצן, כל אחת משוכללת ומתוחכמת יותר מרעותה לא עזרו, בשלב הזה אני כבר לא זוכר כלום.... אך תוך 3 ימים מרגע הגעתי לבית חולים נאלצו להרדים ולהנשים אותי! גבר צעיר, בלי מחלות רקע, ממחלה שפרופ' לס וחבריו קוראים לה "שפעת" - מוגדר במצב אנוש בבית חולים בגלל קורונה".

"תוך כדי ההרדמה וההנשמה ניתן לי טיפול תרופתי יעם תרופה מארה"ב..... שאז גם הסתבר שאני לקחתי את המנה האחרונה שלה שהייתה בארץ ואת המנה השנייה לא יכולתי לקבל כיוון שהחברה שמייצרת את התרופה יושבת בארה"ב והנשיא טראמפ הוציא צו נשיאותי שאוסר על הוצאת התרופה מארה"ב! בזכות משפחתי המדהימה, חבריי המקסימים והמון המון אנשים טובים - חברי כנסת, שרים, ופקידות בכירה (בראשם הבוסית המדהימה שלי וגם היועמ"שית של הכנסת) הצליחו להשיג מספר מצומצם של מנות נוספות מהתרופה שכנראה הצילה את חיי וחייהם של עוד חולי קורונה קשים בישראל".

הוא מתאר, "אחרי שיצאתי מכלל סכנה, וחזרתי להכרה, המשכתי בטיפול בבית החולים עם מכונת חמצן לעוד מספר שבועות, בהם גם הייתי סיעודי לחלוטין. לגלות שאתה לא יכול לעשות שום פעולה עצמאית כך באמצע החיים כשאתה אדם בריא ועובד היא טראומה שלא ניתן לתאר. ההכרה שעכשיו אתה צריך להסתמך על חסדיהם של אנשים כדי אפילו לאכול עם כפית, כשכל זה קורה במחלקת קורונה מבודדת אליה אף בן משפחה או קרוב לא יכול לבוא כדי להחזיק לך את היד, לחבק, ללטף את הראש ולהגיד מילא טובה, היא קשה מנשוא".

"גם היום, בדיוק חודשיים אחרי שחוברתי למכונת ההנשמה, אני עדיין לא חזרתי לעצמי ותהליך השיקום שאני בעיצומו עוד ימשיך. קיבלתי את חיי בחזרה ואני מודה לבורא עולם כל דקה על כך. חיי קבלו כאפה רצינית ופתאום דברים נכנסים לפרופוציות חדשות".

לסיום הוא מזהיר את קוראי הפוסט: "אף אחד מאיתנו לא יכול לדעת מראש כיצד מערכת החיסון שלו תגיב לה. לכן, אל תקחו סיכונים מיותרים! מסיכה, ריחוק חברתי, אלכוג'ל ושטיפת ידיים הם הבסיס".

"מחכה לי עוד דרך להחלמה מלאה, אבל אני אופטימי מאוד ומוקיר אלפי תודות לבורא עולם, למשפחה הנהדרת שלי שממש עברה להתגורר בחדר הרופאים מחוץ למחלקת הקורונה, לחברים היקרים שלא עזבו אותי ואת המשפחה לרגע, לצוות הלשכה המשפטית של הכנסת שהפך עולמות בשביל לעזור ולצוות הרפואי של מחלקת טיפול נמרץ ברמב"ם שהם פשוט מלאכים צדיקים שדאגו שאקבל את הטיפול הכי טוב שאפשר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר