המלחמה בנגיף

מאות חיילים יסייעו למשטרה באכיפת הסגר

"צה"ל נרתם למאבק בקורונה כדי לנצח אותה", הבהיר היום הרמטכ"ל • מאות חיילים ייצאו לרחובות הערים כדי לסייע למשטרה, ומפעל לייצור בדיקות הקורונה יכפיל קצב (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
בביקור הרמטכ"ל, היום (צילום: דו"צ)

בדומה לסגר בגל הראשון, יצטרפו הערב (רביעי), היום השני לעוצר הלילי באזורים האדומים, מאות חיילי צה"ל שיסייעו לכוחות המשטרה באכיפת הסגר.

500 מפקדים וחיילי צה"ל מבסיסי הכשרות הלוחמה יחלו בפעילויות תגבור וסיוע למשטרת ישראל במשימותיה, זאת לאור הנחיית שר הביטחון ובהתאם לדרישת הממשלה, משרד הבריאות ומשטרת ישראל.

בין היתר, תפקיד החיילים יהיה להצטרף ולסייע לכוחות המשטרה, להפגין נוכחות ובולטות בשטח ולאבטח את כוחות המשטרה.

לכל מחוז משטרתי הוקצתה פלוגה אחת, בה יחברו החיילים לשוטרים ובצוותים אחודים יסייעו בביצוע משימות סיור, בידוד שטחים ואבטחתם, חסימות צירים ועוד, כחלק ממימוש מגבלות התנועה בערים האדומות בהתאם להנחיות משרד הבריאות והדרג המדיני.

החיילים שעברו הכשרה למשימות והכנה לפעולה במרחב האזרח ויפעלו בצמוד לשוטרים. חיילי צה"ל יענדו תג ועליו דגל ישראל, ואילו כלל המפקדים והחיילים באזור יהודה בשומרון ישאו נשק.

יצוין, כי 500 החיילים החדשים מצטרפים לכ-4,000 חיילים בסדיר ובמילואים הפועלים לסיוע במרחב האזרחי.

מוקדם יותר היום, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ביקר במפקדה המשימתית "אלון" בפיקוד העורף. בסיורו ליוו את הרמטכ"ל מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, מפקד המפקדה, תת-אלוף ניסן דוידי ומפקדי המרכזים במפקדה.

בביקור הוצגה לרמטכ"ל פעילותה של המפקדה בחודש האחרון במטרה להוריד את רמת התחלואה בישראל, בדגש על הערים ה"אדומות", הכוללת בין היתר הקמת עשרות מתחמי "דרייב-אין" וכן מערך לסיוע למשרד הבריאות בביצוע החקירות האפידימיולוגיות.

בביקורו אמר הרמטכ"ל: "צה"ל נרתם למאבק בקורונה כדי לנצח אותה ואנחנו לא חוסכים באמצעים כדי להשיג את המטרה הזו. אתם, כמו צה"ל, דבקים בשני עקרונות מרכזיים".

"העיקרון הראשון הוא רק שיקולים מקצועיים, והעיקרון השני הוא רק טובת הכלל. אנחנו נמצאים כבר עכשיו במפעל שמייצר מעל ל-40 אלף בדיקות ביום, והיעד ששמנו לעצמנו הוא לפחות להכפיל אותן בתוך חודשיים, וכמובן לקצר את משך הזמן של הבדיקה שהוא מדד חשוב בפני עצמו. אתם מכירים את העוצמות של צה"ל והדירקטיבה שלנו היא לנתב את כל העוצמות הללו כדי לנצח את הקורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר