ההדבקות ההמוניות בישיבות

איום: מאסר בפועל; הבחורים לא ייצאו גם במוצאי יום כיפור

בדיון חירום עם מנהלי הישיבות, משרד הבריאות ופיקוד העורף העבירו מסר ברור: "בישיבות בהן יש הדבקה מכוונת, יינתנו עונשי מאסר בפועל" • הישיבות יהפכו למלוניות, והבחורים לא ייצאו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

דיון חירום נערך הערב (רביעי) באמצעות שיחת וידאו בין מנהלי ישיבות, נציגי ועד הישיבות, אנשי משרד הבריאות ופיקוד העורף, בשל המקרים של הדבקה המונית ומכוונה בישיבות.

המנהלים קיבלו מסר ברור: "בישיבות בהם יידבקו באופן מכוון, נפעל פלילית נגד המנהל האחראי, שיקבל עונש של עד שבע שנות מאסר בפועל".

בפתח פגישת הזום, הציגו את הנתונים של עולם הישיבות כפי שנחשפו לראשונה ב'כיכר השבת'. לדברי גורמי המקצוע, חלק מהישיבות לא ביצעו בידוד מיידי לחולים, וכי מי שביצע עצר את המגפה - ושמר על תלמידיו.

"לצערנו", הוסיפו נציגי הממשלה ואמרו, "יש ישיבות שעודדו / לא מנעו הדבקה בין התלמידים מתוך כוונה שכולם יבריאו עד מוצאי יום כיפור, חלק מהישיבות החליטו על דעת עצמן לא לבצע את תקופת הבידוד הנדרשת של 14 יום. בחלק מאלו שיש התפרצות המונית - זו הסיבה".

נציגי המשל"ט הזהירו: "זו עבירה פלילית לפי סעיף 218א לחוק העונשין. ולכן, ישיבה לא תוכל לפזר את תלמידיה בהינתן רמת תחלואה גבוהה".

לאחר מכן, הוצג למנהלי הישיבות ‏נתוני ההדבקה בישיבות: מתוך 150 ישיבות: ב-6 ישיבות יש יותר מ-100 מאומתים (סה"כ 1100 חולים בכל אותן שש ישיבות).

ב-3 ישיבות, יש מעל 70 מאומתים (סה"כ 233). כלומר: 0.5% מהישיבות אחראיות ל78% מהתחלואה הכוללת בעולם הישיבות.

הנציגים הבהירו למנהלים, כי "ישיבות שיש שם הדבקה גבוהה ייאלצו להישאר פתוחות אחרי יום כיפור כמלונית ולא תתאפשר יציאה מהישיבה. נאכוף את זה".

בנוסף, יהיו מנהלי וראשי ישיבות שיעברו שימוע וחקירה משטרתית בעקבות עבירה על שידול להדבקה, הוסיפו נציגי הרשויות.

ההחלטות למאבק בהדבקה בישיבות

במהלך פגישת הוידאו, סוכם על גישה אקטיבית לקטיעת מעגלי ההדבקה.

ישיבה שנדרשת לסיוע ולהפוך למלונית קורונה - שתפנה בבקשה לוועד הישיבות וזה יאושר תחת הקריטריונים הבאים: יכולת הישיבה לקיים בידוד ממשי לחולים ולמבודדים, כאשר מעטים יפונו למלוניות.

ישיבה שתתנהל עצמאית בניגוד להנחיות, וועד הישיבות ופיקוד העורף יתנערו מהישיבה שתועבר לטיפול המשטרה.

ישיבות שמתירות הדבקה באופן חופשי יהפכו למלונית ולא תותר יציאת תלמידים במוצאי יום כיפור.

בנוסף, ממחר יהיה איש קשר בכל ישיבה מטעם וועד הישיבות, שהוא יקבל את כל תוצאות הבדיקה בדיוק כמו אח בבית חולים.

ישיבות שיהפכו למלוניות קורונה ויעמדו בקריטריונים המתאימים יזכו למענקים בדומה למלוניות קורונה. במידה ויתגלה כי יש ישיבות שיעשו הדבקה המונית כדי לקבל תקציב, ייקנסו.

כזכור, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', מדובר על שתי ישיבות מרשת 'אורחות תורה', אותן מנהל מר יעקב וירז'בינסקי, שבתגובה ל'כיכר השבת' הוא הסביר: "אין לי מה להתייחס לדברים שאינם נכונים". הערב התברר כי הישיבות שיש בהן הדבקה המונית ככל הנראה יישארו ללמוד גם אחרי יום כיפור.

המצגות שהוצגו בשיחת הזום למנהלי הישבות
המצגות שהוצגו בשיחת הזום למנהלי הישבות
המצגות שהוצגו בשיחת הזום למנהלי הישבות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר