"יריקה לציבור"

דווקא בעוצר: עיריית בני ברק העלתה את הארנונה והתקינה מצלמות

עיריית בני ברק אישרה הערב את עליית מחירי הארנונה בעיר והתקמת מצלמות שיצלמו מכונות שעוברות בנת"צ. הנציגים זועמים ואומרים ל'כיכר': "זו יריקה בפני הבני ברקים" (אקטואלי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ישיבת מועצה של העירייה (ארכיון) בוידאו: דבריו של וידר (צילום: איתי גדסי)

העיר בני ברק נמצאת בסגר, אך ראשיה פעלו הערב (רביעי), כדי להעשיר את קופתה על חשבון תושבי העיר ובעלי עסקים קטנים וגדולים שקורסים תחת הנטל הכספי הכבד.

בישיבת המועצה שהתקיימה הערב, העלו חברי הקואליציה את תעריפי הארנונה בעיר ואגרת שמירה. כמו כן, הועבר אישור חברי המועצה להפעיל מידית את מצלמות אכיפה אלקטרוניות - מה שלא היה עד היום - בנתיבי תחבורה ציבורית.

מי שהתנגד להעברה שתכביד על כיסם של תושבי העיר, היו חלק מחברי מפלגת ש"ס ונציג הליכוד יעקב וידר. אחד מחברי המועצה שהעדיף להישאר בעילום שם אומר ל'כיכר השבת: "זו יריקה בפרצוף של הבני ברקים".

יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק, אומר ל'כיכר השבת': "הערב ישבתי בישיבת מועצת העיר והתביישתי. העסקנים הצביעו באדישות נגד מתווה הגנים שהצעתי ואפילו לא טרחו להסביר למה או להציג תכנית אחרת".

"אני הייתי היחיד שהצביע בעד. לא היה בהם אפילו צדיק אחד שהמצוקה של ההורים העובדים נגעה לליבו".

ההזמנה לדיון הערב

"בישיבה טענו כי הם מחויבים להעביר את זה על פי חוק, אך אני שואל למה דווקא בעוצר? צריך קצת מצפון ורגישות. מה היה קורה אם לא היו מעבירים למשל את מצלמות האכיפה בנת"צים? הרי מה שקורה היום, זה שהמשטרה עומדת שם אולי פעם בשבוע ומחלקת דו"חות ועכשיו זו מצלמה שפועלת 24/7, למה?".

וידר שנאם במועצה אמר בין היתר: "כמות הפניות שאני מקבל לעזרה במטרנה, בטיטולים, באוכל בסיסי - היא חריגה ביחס לכל תקופה שאני זוכר. ודווקא עכשיו אתם חושבים שזה הזמן להטיל מס נוסף? ועוד מס שברבים מערי ישראל בוטל לחלוטין. ועל מה?? על שמירה?".

"בתקופה האחרונה", הוסיף וידר, "יש עלייה קיצונית באלימות ברחובות העיר וירידה חדה בתחושות הביטחון האישי. תושבי בני ברק מצפים מהעסקנים להפסיק לשלוח יד לכיס שלהם, והם מצפים מכם, חברי המועצה שתצביעו נגד המס המיותר הזה".

"ואתם יודעים מה, ההצעה הנוספת שהביאו העסקנים להתקין מצלמות ברחוב ז'בוטינסקי היא חמורה אפילו יותר: העירייה שייכת לתושבים ואמורה לשרת אותם. לכן יש בחירות שבהם התושבים אמורים לבחור נציגים שייצגו אותם בדיונים האלה. שישמרו על האינטרסים שלהם".

"מבחינת העסקנים", הוסיף וידר, "גם מועצת העיר וגם התושבים עובדים אצלם וכולנו, כל הישיבות מועצה והדיונים, זה חותמת גומי. אני אשמח לשמוע מהיועץ המשפטי הסבר איך מגיעה הצעה למועצה להציב המצלמות אחרי שהם הוצבו".

אחד העסקנים הסביר לי מקודם ש"נחתם הסכם", איך זה שהתחייבתם בשם המועצה והתושבים בלי לשאול אותם??

מטעם עיריית בני ברק נמסר בתגובה לפניית 'כיכר השבת': "הגבייה העירונית הינה בהתאם לחוק ההסדרים במשק ובהתאם להנחיות משרד הפנים לפי יעדי התקציב והאיתנות הפיננסית של כל רשות. בהתאם לכך ולאור אתגרי הקורונה הונחתה הרשות להגיע למיצוי הגבייה בהתאם לרף הגבייה שקבע המחוקק, טרם תזכה הרשות לתמיכה ולשיפוי".

"בהתאם לכך", מסבירים בעירייה, "ולאור החלטת מועצת העיר בישיבותיה הקודמות, המשיכה כעת מועצת העיר את ההליך ועדכנה את הסעיף לצד שרשרת הקלות בתחשיבי הארנונה ובחיובים שונים, כפי שהוביל ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין והביא לאישורה במועצת העיר".

על נושא המצלמות מסבירים בעירייה, "מדובר בהתחייבות שחוייבה הרשות במסגרת פרויקט הרכבת הקלה, כשהיא נדרשת לאכוף את עבירת התנועה בנת"צ, או שתעשה זאת המשטרה בעצמה בקנס כספי פלוס נקודות".

"בכדי לא להגיע לציר אכיפה במצלמות משטרת התנועה, העדיפה הרשות לאכוף את התנועה בנת"צ בעצמה, במתן דו"ח כספי ללא נקודות קנס. ההליך אושר ודובר ובהתאם לו אישרה מועצת העיר את מחוייבותה למתווה כחלק מחיבורה למטרופולין גוש דן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר