"קבוצת הידידות"

ח"כ מיכאל מלכיאלי נועד עם שגרירת פנמה בישראל

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי שמונה השבוע ליו"ר קבוצת הידידות ישראל-פנמה בכנסת, נועד היום עם שגרירת פנמה בישראל בה סוכם על שיתוף הפעולה (חדשות)

ח"כ מלכיאליעם השגיריה אדיס אוריאטה וגה (צילום: ללא קרדיט)

יו"ר קבוצת הידידות ישראל-פנמה, יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי נועד היום (חמישי) עם שגרירת פנמה בישראל.

השבוע, שיגר יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, כתב מינוי לח"כ מיכאל מלכיאלי, לתפקיד של יו"ר קבוצת הידידות ישראל-פנמה. המינוי הוא חלק מהמגמה של יו"ר הכנסת, לחזק באופן משמעותי את הפעילות הדיפלומטית הפרלמנטרית, ככלי חשוב בשיפור והידוק היחסים בין ישראל למדינות ידידות ברחבי העולם.

לקראת קבלת המינוי, עדכנה החטיבה לקשרים בינלאומיים בכנסת את שגרירות פנמה על המינוי ועל התוכן של התפקיד, שתפקידו להדק את הקשרים בין ישראל לפנמה באמצעות קשרים פרלמנטריים ושיתופי פעולה נוספים.

במכתב המינוי הודה יו"ר הכנסת ליו"ר סיעת ש"ס, על שניאות לקחת עליו את התפקיד ולמלא אותו באופן שיתרום לדיפלומטיה הישראלית.

זמן קצר לאחר קבלת כתב המינוי נקבעה לח"כ מלכיאלי, פגישה בשגרירות פנמה עם משלחת בראשות השגרירה הגברת אדיס אוריאטה וגה.

בפגישה עלתה ההיכרות של צוות השגרירות עם הקהילה היהודית בפנמה ועל ההיסטוריה של האנוסים בפנמה, אליה ברחו מאימת האינקוויזיציה. השגרירה ציינה את החשיבות שפנמה מייחסת למערכת הקשרים עם מדינת ישראל, שרואה בה שותפה נאמנה. השגרירה הזכירה את ביקורו ההיסטורי של נשיא פנמה חואן קרלוס וארלה רודריגז בישראל לפני כשנתיים, ביקור שהותיר רושם רב בישראל ובפנמה.

ח"כ מלכיאלי ציין בפני השגרירה כי הקהילה היהודית בפנמה, תומכת באופן מיוחד במינו בקהילות היהודית בארץ וסיפר על המסע שערך הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף לקהילה היהודית בפנמה, זמן קצר לאחר שנבחר לתפקיד הרב הראשי לישראל, ביקור שהותיר רושם רב בקהילה היהודית בפנמה לתקופה ממושכת.

בתום הפגישה סוכם על הידוק שיתוף הפעולה הפרלמנטרי בין הפרלמנט של פנמה לכנסת, במטרה לחזק את הקשרים בין פנמה לישראל. כמו כן נידנו מהלכים לקידום שיתופי פעולה בין קהילות יהודיות בארץ לקהילה היהודית בפנמה בנושאים של חינוך יהודי וחיזוק המורשת היהודית

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר