"אולי יגורשו עוד"

אוקראינה תגרש שניים מהמתפרעים בציונו של רבי נחמן באומן

שבירת ה'קפסולות' בציונו של רבי נחמן מברסלב באומן, לא עוברת בשקט מצד השלטונות האוקראינים: אלו החליטו לגרש שניים מהחשודים לישראל, ולפרסם אזהרה קשה (אקטואליה)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
ביצוע המעצרים (ללא קרדיט)

בעקבות ההתפרעות שפרצה בציון רבי נחמן מברסלב שבאומן, מגרשת היום (חמישי) אוקראינה שני ישראלים שהשתתפו באירועים, ומזהירה מפני מקרים דומים בעתיד.

סגן שר הפנים האוקראיני פרסם הודעה רשמית, בה נכתב: "היום החליטו הרשויות במדינה לגרש שניים מאזרחי ישראל שהתפרעו אתמול בקבר באומן. אם זה יימשך, יגורשו כל שאר המתפרעים".

כזכור, כמה מהשוהים סמוך לאתר הקבר, מאחת הקבוצות המשויכות לברסלב, פירקו אתמול את הגדרות שהוצבו בציון כדי לחלק את המקום ל'קפסולות' בטיחותיות לקורונה.

בתיעוד מהמקום נראו מספר אנשים משתוללים ומפרידים בחמת זעם את הגדרות שהיו מחוברים למקומן, זו מזו, תוך הפעלת כוח רב לשם כך.

שבירת ה'קפסולות' (ללא קרדיט)

בעקבות כך ביצעה המשטרה המקומית, שאנשיה הוזעקו למקום, מספר מעצרים בקרב החשודים בהשתתפות בהתפרצות, שהרקע לה - כך נטען - הוא הכעס על סירוב שלטונות אוקראינה להסרת ההגבלות על מספר המתפללים בראש השנה במקום; הגבלות שנקבעו במתווה שהושג עם עסקני הקהילה.

לאחר פרסום ההשתוללות המתועדת, ב'מזכירות הארצית' של חסידי ברסלב הוציאו הודעת התנערות, בה נכתב: "המחזה שראינו בציון הקדוש, מביש, פוגע, מחלל שם שמיים - ובעיקר גורם נזק ישיר לכלל אנ"ש דברסלב".

עוד נמסר: "אנחנו מבקשים מכל אחד מאנ"ש: לא לעמוד מהצד, אלא לפעול במעשים ולשכנע כל אחד ואחד כי חובה עלינו לשמור על כללי הריחוק, ומי שמפריע לכך, מסכן את עצם קיום הקיבוץ".

  • סרטון ותמונה אלו מופצות ברשתות החברתיות, וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם, הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון ובתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר