"הקורונה היא כמו שיפוץ לבית ויש לשכוח מהמטבח הישן"

ערב יום הכיפורים תשפ"א, מירי שניאורסון מארחת בתוכנית "נפלאות בפרשת האזינו" את זיווה מאיר, מנחת הורים, אישה ואגדה ודנה איתה בנושא האזנה והקשבה לילדים (אקטואליה)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: זאבי רוזנברג)

בפרשת האזינו קורא משה רבנו לשמיים ולארץ להאזין / להקשיב לקריאה שהוא קורא לעם ישראל להתקרב אל ה'.

הפרשה היא קריאה לכל יהודי שצריך להתקרב לקב"ה להתעלות לכיוון הרוחני לשמיים, כלומר, לתורה שעניינה רוחניות.

בהפטרה אנחנו מוצאים את ישעיהו הנביא שמפריד בין הקריאות השונות לשמיים ולארץ. "שמעו שמיים והאזיני ארץ". השינוי בפניה לשמיים, לעומת הפניה לארץ, מזמין אותנו לבחון את המילה "להאזין" שמשמעה הקשבה עמוקה, שניתן לעשותה ממקום קרוב, מהתקרבות אל השני.

הספרי אומר שמשה רבנו, כגדול הנביאים, שהיה במעלה נעלית, השתמש בהאזינו לשמיים ואילו ישעיהו, שגם הוא היה נביא, היה קרוב יותר לארץ ואמר "האזיני ארץ".

ישעיהו, נביא הגאולה, אומר שכדי שנגיע לגאולה שתהיה ממשית וארצית, צריך להמשיך את פעולתו של משה רבנו בשמיים לתוך הארץ, על ידי קיום המצוות בארץ.

אז רגע לפני יום הכיפורים, בימים של עשרת ימי תשובה, נפתח ב"האזינו השמיים" ואדרבה, בואו נדבר גם על הקשבה של ההורים לילדים, מול הקשבה של הילדים להורים.

זיוה מאיר שמתארחת השבוע בתכנית, מנחת הורים, אמא לאחד עשר, גרה בירושלים, גדלה ברחובות ובעוד כמה מקומות, מספרת קצת על המשפחה שלה כאמא ומגלה משהו בתכונות שלה שהיא צריכה לעבוד עליו כדי להצליח בהורות.

זיוה משתפת מזווית אישית מתי ומה הביא אותה ללמוד את התחום שהיא עוסקת בו עכשיו ונותנת עצות מניסיונה הרב איך להקשיב נכון לילד, איפה דרך האמצע. מצד אחד לא להשתעבד אליו ומצד שני, לא לפספס צורך אמיתי.

ואחרי ברכות ואיחול להורים ולילדי ישראל לשנת תשפ"א, תגלו מהם שלושת התנאים שזה אכן יתקיים. גמר חתימה טובה ושנה טובה ומתוקה.

ניהול אולפן: זאבי רוזברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר