לקראת ההכרעה

ליצמן הודיע לנתניהו: אתפטר אם יוטל סגר במהלך החגים

שר השיכון, יעקב ליצמן, הודיע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי החליט להתפטר מתפקידו כשר בממשלה במידה ויוטל סגר במהלך חגי תשרי • ליצמן סבור: ההחלטה תהרוס את החגים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליצמן ונתניהו (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

יו"ר 'יהדות התורה, יעקב ליצמן, הודיע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי החליט להתפטר מתפקידו בממשלה, במידה והממשלה תקבל את החלטת הקבינט ותטיל סגר כללי מיום שישי, למשך שבועיים.

את הדברים אמר ליצמן לראש הממשלה בשבוע שעבר, אך נתניהו לא קיבל את דבריו בשל העובדה שהתחלואה בישראל מטפסת מידי יום ורק במהלך השבת נרשמה עליה באחוז התוצאות החיוביות, וכ-4,000 מאובחני קורונה חדשים.

הבוקר (ראשון), מספר שעות לפני כינוס ישיבת הממשלה, הדגיש ליצמן כי בכוונתו לממש את האיום במידה והממשלה אכן תקבל החלטה להטיל סגר כללי החל מיום שישי הקרוב ולמשך שבועיים, סגר שיחול על ראש השנה ויום הכיפורים.

בישיבת הקבינט, בשבוע שעבר, נשמע ליצמן מתבטא בחריפות נגד פרויקטור הקורונה, רוני גמזו, ואומר כי גמזו: "רוצה להפיל את הממשלה, אני מכיר אותו, הוא שיקר לנו".

בכל ישיבות הקבינט האחרונות הוביל ליצמן קו תקיף נגד הסגרים. בישיבה האחרונה אמר שר השיכון לראש הממשלה: "אתה הורס את החגים". נתניהו השיב: "אני לא הורס את החגים, אלא פועל מול נתונים קשים של תחלואה ותמותה".

ראש הממשלה הוסיף: "לא ניכנע, אנחנו לא משנים החלטות. קבענו תחילה סגר חלקי עד יום שלישי הקרוב, קבענו רמזור והכל ממשיך".

יצוין כי בניגוד לעמדת ליצמן, השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס, העניק להחלטה גיבוי מוחלט והסביר כי בתי החולים נמצאים רגע לפני קריסה, מה שמחייב סגר כללי. לדבריו, ישראל ערוכה ביום שאחרי בכדי למנוע התפרצות נוספת. כך גם בסיעת 'יהדות התורה', שם טוענים ח"כים כי ליצמן פועל על דעת עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר