צפו בשיעור

הגר"ש אלתר: הקורונה, ומתנה לראש השנה

בדברים שנשא הגר"ש אלתר לקראת ראש השנה, התייחס לשנה הקשה שעברנו, ועל היכולת להבין שהרבש"ע עומד מאחורי הקורונה • וגם: איך לזכות למחילת עוונות • צפו (אנ"ש)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: דבר אמת)

הגאון רבי שאול אלתר, נשא דברים בפני בני קהילתו והתייחס תחילה להבאת הביכורים לבית המקדש, ומשם עבר לנושאים אקטואליים, לקראת ראש השנה ובצל הקורונה.

לקראת ראש השנה אמר הגר"ש, "אנחנו כולנו מעמידים את הלבבות שלנו לפני הרבונו של עולם. הוא נתן לנו לב והוא בוחן לבבות, היוצר יחד ליבם, מי שברא את הלבבות מבין את כל מעשיהם, יותר טוב מכל המכשירים".

"אם באים באמת עם לב נשבר, אם אדם מרגיש שבאמת הוא לא משהו, זה מתקבל. רוח נשברה - זבחי ה', אבל כמה שיותר יש לאדם את ההרגשה של החשיבות, 'יש לי, אני מסודר ואני עומד בזכות עצמי', זה קליפה ולא אותו מביאים בפני המלך".

הגר"ש התייחס לשנה הסוערת שעברנו. "השנה, כל העולם עבר טלטול, לא משנה העשיר או העני - לכל אדם יש את המקום שלו שהוא התרגל אליו במשך השנים, הוא מרגיש שהוא מסודר אבל זה לא הפנימיות. הרגש האמיתי של הלב זה לדעת שהכל רק מהרבנו של עולם. בגלל הקורונה ושינוי סדרי העולם, כל הרגשת היציבות התערערה".

"אומרים שהסינים עומדים מאחורי הוירוס, אלו עומדים מאחורי הוירוס זה בכוונה או זה לא בכוונה יש חיסון או אין חיסון, אבל לפני הוירוס ואחרי הסינים יש רבונו של עולם - שהוא מנהל את העולם. היינו תלויים בו גם בשנים הבריאות והטובות, רק שהשנה אנחנו מרגישים את זה יותר".

לסיום אמר הגר"ש, "חז"ל אומרים נושא עוון ועובר על פשע. כולנו רוצים מחילת עוונות, ומבקשים את זה. למי הוא נושא עוון? למי שעובר על פשע. למי שמוכן להעביר על מידותיו. להבליג, לשתוק. נהגו איתו שלא כדין, לא באשמתו, לא בגלל שהוא עשה משהו, בהאשמות שווא וכל מיני טענות שונות. זה נכון לכולנו ככלל כקהילה, וזה נכון לכל אחד בקושי שלו מול מה שהוא צריך להתמודד".

"צריך לזכור את הזכות של סליחה, מחילה וכפרה למי שמבליג ולמי ששותק. זה זכות עצומה ואם ה' הביא אותנו למצב הזה, אנו צריכים להבין את המעלה ואת הזכות שיש לנו לבוא יותר מטוהרים", חיזק הגר"ש את חברי קהילתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר