לקראת סגר כללי

נתניהו: "מצטער על התפטרות ליצמן אך חייבים להתקדם"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס להתפטרות השר יעקב ליצמן: "הצטערתי מאוד על החלטתו", והדגיש: "אנחנו חייבים להתקדם". דרעי: "נמשיך ביחד בממשלה ומחוצה לה להיאבק בנגיף" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וליצמן (צילום ארכיון: Flash90)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה להחלטת השר יעקב ליצמן להתפטר, בשל ההחלטה הצפויה להטיל סגר כללי בחגי תשרי: "הצטערתי מאוד על החלטתו של השר ליצמן לפרוש מהממשלה. אני מאוד מעריך את יעקב ליצמן ואני גם מכבד את ההחלטה שלו".

עם זאת, נתניהו הדגיש: "אנחנו חייבים להתקדם, לקבל את ההחלטות הנדרשות למדינת ישראל בתקופת הקורונה וכך נעשה בישיבה הזאת".

שר הבריאות, יולי (יואל) אדלשטיין, הגיב: "צר לי על התפטרותו של ידידי שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן. על כולנו לזכור שאין כאן איש נגד היהדות. כולנו בעד מאבק בנגיף. כל פעולות משרד הבריאות וממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו נועדו לתכלית הזאת בלבד".

באולפן 'כיכר': התפטרות ליצמן ודו"ח אמ"ן

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, אמר: "צר לי מאד על התפטרות חברי הרב יעקב ליצמן מהממשלה. נמשיך ביחד בממשלה ומחוצה לה להאבק בנגיף הקורונה למען בריאות תושבי המדינה. אני מקווה ומייחל שהרב ליצמן עוד יחזור לממשלה כדי שנמשיך לעבוד ביחד בעז״ה למען העם והמדינה".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, אמר: "אני מצטער על פרישתו של השר יעקב ליצמן מהממשלה. יש לי הערכה עצומה למנהיגותו ולעשייתו לאורך שנים בממשלה ובכנסת. אני מאוד מקווה שתימצא הדרך שתאפשר את המשך כהונתו בממשלה. השותפות הזו חשובה בימים רגילים ועל אחת כמה וכמה בימים מורכבים אלה".

יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, אמר: "שוחחתי עם ידידי הרב ליצמן ואמרתי לו בשם חברי סיעת דגל התורה שאנו מצטערים על התפטרותו מהממשלה. כולנו תקוה שהנסיבות ייפתרו והוא יוכל לשוב לתפקידו במהרה".

כזכור, מוקדם יותר היום, הודיע ליצמן על התפטרותו מהממשלה. לדבריו: "במשך חודש ימים אני שומע על התוכניות לסגור את המדינה בחגים והתרעתי לאורך כל הדרך שזהו עוול וזלזול במאות אלפי אזרחים, חרדים, דתיים ומסורתיים. אם צריך לעשות סגר מלא, איפה הייתם עד עכשיו? למה חגי ישראל הפכו כתובת נוחה לטיפול בקורונה על אף הסבל הקשה לציבור".

לדבריו: "אני רואה כפגיעה ערכית מהותית את העובדה שחגי ישראל הפכו למשהו שניתן לפגוע בהם, בתכנון מראש, לעומת תחומים אחרים כהפגנות המוניות, עונת החופש ביולי-אוגוסט וכדומה. מצערת העובדה שהסגר בחגים תוכנן וסומן מראש בידי פרויקטור הקורונה וזאת מחוסר הערכה לחגי ומועדי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר