המאבק בבית החיים

התפתחות: רבני אירופה מאיימים לנתק קשר

אחרי שנים של שיתוף פעולה בין ועידת רבני אירופה לוועד להצלת בתי עלמין באירופה, מאיימים הרבנים בניתוק קשר בשל סירובם להתייצב לדין תורה, בנוגע לבית העלמין העתיק בוילנה (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון ועידת רבני אירופה)

הוועד להצלת בתי עלמין באירופה סירב עד כה לדיון בבית דין אודות הבנייה בבית העלמין העתיק בוילנה. ל'כיכר השבת' נודע כי בתגובה, שוקלים בוועידת רבני אירופה לנתק איתם כל קשר.

היום (ראשון), צפוי להערך דיון בין רבני הועידה, באמצעות שיחת וידאו בשל הגבלות הקורונה, לדיון כיצד לנקוט לאור העובדה שהם מסרבים לדין תורה.

בועידת רבני אירופה מסבירים כי מדובר בועד המורכב מרבנים יוצאי הונגריה, בעוד המערערים על ההחלטה שקיבלו במקום, לאשר לממשלת ליטא לבנות על השטח המיועד, הם יוצאי העיר וילנה.

גורמים בוועידת רבני אירופה הוסיפו כי אם ההחלטה על ניתוק הקשר יעבור, הרי שכל ממשלות אירופה יעודכנו על ידי הרבנים כי "הוועד להצלת בתי עלמין" אינו מקבל החלטות בשל יהודי אירופה.

הרקע: מרכז ספורט הממוקם בבית העלמין העתיק של וילנה, בו טמונים גדולי עולם, והרצון של ממשלת ליטא להרחיב ולשפץ כעת את המקום.

מנגד, בוועד טוענים כי אין כל טעם לדיון בבית דין, לפני שלא יגיעו נציגים מטעמם למקום, לראות את השטח ולהבין מדוע נתנו אישור לממשלת ליטא לבנות במקום.

אברהם חיים גינסבערג, מנכ"ל הועד כתב במכתב שתוכנו הגיע ל'כיכר השבת' כי "הובהר באופן הכי ברור שאפשר שכדי להגיע אל האמת פשוט זה בלתי אפשרי מציאותית מבלי שמשלחת מטעם הוועידה יראו במו עיניהם את השטח וללמוד מקרוב את האיזור בכדי לדעת במה מדובר כי כך כתוב בהלכה אין לדיין אלא מה שעיניו רואות".

בהמשך תקף את הגופים הפרטיים המשמיצים אותם, וטענו כי במקומות אחרים הם הסכימו לחפירות קברים, וכעת הם פועלים רק מתוך מטרה להשמיץ אותם.

תגובה רשמית לא נמסרה עד לשעת פרסום הידיעה. אנו נפרסמה במלואה, אם וכאשר תתקבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר