דרמה בעליון

בג"ץ ממליץ: לבדוק את הדלפת ההקלטות מ'תיק 4000'

"תופעת ההדלפות מדאיגה - ונזקיה לא קטנים", אמרה הנשיאה חיות במהלך הדיון בעתירת בני הזוג אלוביץ' לחקור את ההדלפות, והמליצה לבצע בדיקה מקדמית בעניין (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נשיאת בית המשפט העליון המליצה היום (שני) לנציגי היועמ"ש לפתוח בבדיקה מקדמית בנוגע להדלפת הקלטות אלוביץ', מחומרי החקירה של תיק 4,000.

בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', הגישו עתירה על ידי עורכי הדין ז'ק חן ומיכל עוזר רוזן, נגד "מחדלו של היועמ"ש", לדבריהם, להפעיל את הסמכויות המצויות בידו להורות על חקירה אחרי פרסום ההקלטות בתכנית 'המקור'.

לטענת עורכי הדין של בני הזוג, מדובר ב"העברת מידע על דרך תדרוכים מגמתיים, שנראה שמתבצעים על ידי גורמים ברשויות האכיפה ויכול שגם על ידי חלק מעדי התביעה".

"אם במקרה הזה לא יורה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על חקירה, הרי שלא ניתן לתאר מקרה בו הדלפת חומר חקירה תהווה לשיטתו עילה לפתיחה בחקירה. המשמעות בפועל היא התרת הרסן ומתן 'אור ירוק' ואפילו עידוד לכל גורם פוטנציאלי - רשות אכיפה או עד תביעה - להדליף חומר חקירה ללא מורא".

השופטת אסתר חיות אמרה לנציגי היועמ"ש, "יש לנו קושי עם העובדה שההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה היא לא לעשות כלום. לו הייתם או אומרים שעשיתם משהו, שצמצמתם מעגלים, שעשיתם בדיקה, משהו על איזשהו ניסיון, לפני שאומרים שאין תוחלת בחקירה או שהיא כזו שלא כדאי לעשות אפילו פעולה אחת. כשלא עושים כלום, יש לנו קושי עם זה. ההצעה שלנו היא שתשקלו לקיים בדיקה מקדמית להדלפת קלטות השמע".

עוד לפני כן אמרה חיות לנציגי היועמ"ש: "פעם אחרי פעם כשמגיעות עתירות על חקירת הדלפות אנחנו מביעים מורת רוח קשה, אלה לא אירועים נדירים, שאפשר לומר לגבי כל אחד שאפשר לשקול. אבל יש כאן תופעה מדאיגה שהנזקים בגללה לא חלוקים אפילו על ידיכם. וזה פוגע בתביעה, שלא לדבר על הפגיעה בעותרים ובהליך שמתנהל. זה מתהפך עליכם. זה פוגע גם בכם, זה פוגע באמון הציבור, האם לא הגיעה הזמן לעשות מעשה ולחקור".

"כמה אנשים לטענתכם נחשפו להקלטות האלה? כמה? ואם זה העד זה פחות חמור? יש טענה שמישהו אחר נתן את הקלטות? זה העד נתן למשטרה, אדוני מרמז שזה יצא מההגנה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר