פרסום ראשון

בית כנסת יזם את העברת תפילות הימים הנוראים ב'זום'; הרבנים מוחים

חבר מועצת גדולי התורה בארה"ב, ראש ישיבת נר ישראל ורבנים נוספים, תוקפים בחריפות רבה יוזמה של בית כנסת המוגדר כ'אורתודוקסי' להעביר את תפילות ראש השנה ויום הכיפורים ב'זום' (בעולם)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגר"א פלדמן והגר"מ היינמן. שניים מחשובי החותמים על המכתב (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

פרסום ראשון: רבנים בכירים בארה"ב, יוצאים במכתב מחאה חריף על החלטתו של בית כנסת 'אורתודוקסי' מקומי להעביר את התפילות בימים הנוראים באמצעות תוכנת ה'זום'.

במכתב, בראשות ראש ישיבת נר ישראל הגר"א פלדמן וחבר מועצת גדולי התורה הגר"מ היינמן, ראש מערך הכשרות הבינלאומית סטאר-קיי, נכתב בין היתר: "תפילת החזן פסולה, ואין לענות אמן אחר ברכותיו. ניסינו להביא את הדבר לתשומת ליבם, אך ללא הצלחה. אנו מביעים לציבור הרחב את מחאתנו והתנגדותנו לדבר, כדי ששתיקתנו לא תהווה כאות הסכמה לחילול שם שמים".

הכל החל, כך נודע ל'כיכר השבת', כאשר אחד מבתי הכנסת המוגדרים כאורתודוקסים פרסם מודעה לחברי קהילתו לפיה תפילות הימים הנוראים, בראש השנה ויום הכיפורים, יועברו בשידור חי ב'זום', עבור החברים שאינם יכולים להגיע לתפילות מחשש לנגיף הקורונה.

בעקבות כך, במכתב החריף שהגיע ל'כיכר השבת', מוחים הרבנים בנחרצות נגד היוזמה הפסולה, האסורה על פי ההלכה.

מכתב הרבנים

"בית כנסת מסוים הממוקם בבולטימור, ארה"ב", כותבים הרבנים, "מתכוון לשדר את תפילות החג דרך 'זום' למתפללי בית הכנסת שאינם יכולים להשתתף עקב נגיף הקורונה. התבקשנו לתת מענה האם הדבר מותר לפי ההלכה, ולהלן דעתנו בעניין: יש איסור מוחלט לדבר לתוך רמקול או מצלמה כאשר הכוונה היא להעביר את הקול למקום אחר, וודאי שלא להעביר תמונות דרך הזום. הדבר יגרום לתפילת החזן להיות פסולה כמצווה הבאה על ידי עבירה ואין לענות לו אמן".

עוד כותבים הרבנים במכתבם: "הדבר החמור ביותר בעניין זה, זה חילול השם בפרהסיה, כאשר מחללים את השבת והחג לעיני רבים. העבירה כל כך חמורה, שחז"ל הורו לאנשים לוותר על חייהם וממונם מאשר לעבור על עבירה זו".

"אין לנו ספק שבית הכנסת עובר על שמירת תורה ומצוות, בין אם כי לא מכיר בחומרת העניין ובין אם קיבל הדרכה שגויה ממקור לא מוסמך. ניסינו להביא את הדבר לתשומת ליבם, אך ללא הצלחה. אנו מביעים לציבור הרחב את מחאתנו והתנגדותנו לדבר, כדי ששתיקתנו לא יהווה כאות הסכמה לחילול השם", מסיימים הרבנים.

יצוין, כי בקרב הקהילה היהודית נשמעים כעת קולות המבקשים מהציבור שלא להשתתף במניינים המתקיים בבית הכנסת האמור, על מנת שלא לסייע בידי עוברי עבירה.

הגר"א פלדמן (באדיבות המצלם)
הגר"מ היינמן (באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר