לפני החגים

בעלות של מיליארד ש"ח: עסקים קטנים ובעלי הכנסות יקבלו מענק לפני החג

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כץ סיכמו, כי תחל העברת מענקים נוספים לפני החגים במאות מליוני שקלים לבעלי הכנסות נמוכות ולבעלי העסקים הקטנים • כל הפרטים (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
נתניהו, אמש (צילום: לע"מ)

בהצהרה לתקשורת שהתקיימה אמש (ראשון), לאחר ישיבת הממשלה הסוערת בה אושר הסגר לשלושה שבועות, הבטיח ראש הממשלה נתניהו על סיוע לעסקים, כעת, מפורסם המתווה המלא לסיוע.

על פי הההצעה של נתניהו ושר האוצר כץ, שהובאה לאישור הממשלה בהצעת חוק, מדובר על תוספת של 67% למענק עבודה (מס הכנסה שלילי) לשנת 2020 בעבור החודשים אפריל עד דצמבר, וכן את הרחבת הזכאות למענק הסיוע לעסקים קטנים עבור השתתפות בהוצאות.

בהתאם להצעת החוק שאישרה הממשלה, כבר בהקדם תחל חלוקת מקדמה על חשבון התוספת למענק, אשר תשולם למי שנמצא זכאי למענק עבודה (שכירים ועצמאים) עבור 2019, בשיעור של 25% מסכום המענק לשנה זו.

נתניהו, בהצהרה אמש (לע"מ)

המקדמה תשולם יחד עם המענק הבסיסי למי שימצא זכאי למענק במהלך שנת 2020. יתרת התוספת תשולם יחד עם המענק הבסיסי במהלך השנה הבאה. עוד נקבע כי סך התוספת בגין מענק עבודה 2020 לא תפחת מאלף שקלים.

יש לסייג כי בהתאם להצעת החוק; שכיר, שעל פי נתוני הביטוח הלאומי קיבל דמי אבטלה בעבור מלוא החודשים אפריל עד יולי 2020 ברצף, לא יהיה זכאי לקבלת המקדמה למענק שנועד לעודד השתתפות בשוק העבודה.

כדי לסייע לעסקים הקטנים באופן מיידי, אושרה ההחלטה להקל על עוסק שמחזור עסקאותיו לשנת 2019 אינו עולה על 300 אלף שקלים חדשים, ולקבוע שהוא יהיה זכאי למענק השתתפות בהוצאות, בעד חודשי הזכאות מאי ויוני 2020, אפילו אם ההפחתה ממחזור עסקאותיו אינה מגיעה ל-40%, ובלבד שהיא עולה על 25% ממחזור עסקאותיו בתקופה המקבילה שלפני התפרצות הנגיף.

העלות התקציבית של שני המהלכים עומדת על כמיליארד שקל. במטרה לאפשר לרשות המסים להתחיל בהעברת התשלומים לפני החגים, הצעת החוק בנושא צפויה לעלות עוד הערב לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר