קרעי נגד טיבי

טיבי על הסכם השלום, "זה פייק" • צפו בעימות

במהלך דיון היום בוועדת הכנסת אושרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק הכנסת, במהלך הדיון התפתח דיון סוער בין ח"כ קרעי לטיבי על הסכם השלום עם האמירטים (חדשות)

טיבי וקרעי (צילום: הדס פרוש ואליבר פיטוסי, פלאש 90 וידאו: ערוץ הכנסת)

במהלך דיון היום (שני) בוועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג אושרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק הכנסת, במהלך הדיון התפתח דיון סוער בין ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) לח"כ אחמד טיבי (המשותפת).

החוק שהועבר קובע כי שכר חברי הכנסת ותשלומים אחרים יקבעו בוועדת הכנסת לאחר שהוועדה קיבלה המלצה מאת ועדה ציבורית. בוועדה הציבורית יכהנו שלושה נציגי ציבור שתמנה הכנסת לפי הצעת ועדת הכנסת.

לפחות חבר ועדה אחד יהיה חבר הסגל האקדמי של מוסד להשכלה גבוה. עוד קובע החוק, כי יו"ר הוועדה הציבורית יהיה חבר הסגל האקדמי של מוסד להשכלה גבוה.

הצעת החוק מבקשת לבטל את הקביעה כי יו"ר הוועדה יהיה חבר הסגל האקדמי. עפ"י ההצעה, כל חבר מבין שלושת חברי הוועדה יוכל לעמוד בראשות הוועדה.

יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) אמר בדיון, אין היגיון בקביעה כי יו"ר הוועדה יהיה חבר סגל אקדמי. הצעת החוק המקורית נדונה בזמנו כאן בוועדה כשלוש שנים.

אין בפרוטוקולים של הדיונים התייחסות לקביעת זהותו של היו"ר. הנושא עלה ברגע האחרון לפני אישור ההצעה. הרעיון נולד מכך שחברי כנסת חששו שלא ימונה יו"ר שיהיה מיליארדר, כלשון הפרוטוקול.

בחוק הוצע לבחור בשופט או חבר סגל אקדמי. "לדעתי", אמר גינזבורג, "זו החלטה שרירותית וכל אחד מחברי הוועדה יכול לכהן כיו"ר ונכון יותר לבחור את הטוב ביותר מבין שלושת חברי הוועדה. נציג האקדמיה יוכל להיבחר, אולם לא לחייב בחוק שהיו"ר יהיה חבר סגל אקדמי".

לעניין שכר חה"כ אמר יו"ר הוועדה, "אני סבור שלא צריך להעלות את שכר החכים. הצטרפתי להצעת החוק של ח"כ שלמה קרעי בעניין. כ"כ הצטרפתי לקריאה של שר האוצר להפחית את שכרם של בכירי המגזר הציבורי. אני וחברי לסיעת כחול לבן תורמים משכרנו".

ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) תהה מדוע לסמן אנשים? אני מציע לבטל לחלוטין את החובה לקבוע חבר נציג אקדמיה. למה אין חבר חרדי או שוטר בוועדה.

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר, אני תומך בחוק. משילות הח"כים צריכה להיות מעל הפקידים. אנחנו מבקשים מהאזרחים להיכנס לסגר ובמקביל להתיר הפגנות שדוחות פיקוח נפש. העובדה הזו יוצרת חוסר אימון ציבורי בהוראת. אם אנחנו רוצים שהציבור יאמין בנו ויקיים את ההחלטות, חובה עלינו לשנות את המצב.

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) שתמך בהצעה, אמר בסרקזם, "רוה"מ שלח כעת הודעה ממטוסו לעם ישראל להיות חזק עד שהוא יחזור מוושינגטון".

ח"כ הלוי הגיב לטיבי ואמר, "אני מבין שהנסיעה של רוה"מ מרגיזה אותך". טיבי השיב בחיוב ואמר "יש פייק ניוז ויש פייק פיס" (שלום).

ח"כ קרעי השיב לטיבי, ואמר "ויש פייק עם". טיבי השיב לקרעי בזעם, "אני מוכן לקבל כל הערה שלך, אולם אלו דברים בזויים, תישמר בלשונך, כך אמרו עליכם באירופה לפני 80 שנה, תתבייש לך. קרעי השיב, לא אמרו עלינו, רצו להשמיד אותנו, אנחנו לא רוצים להשמיד אף אחד".

לעניין הצעת החוק אמר טיבי, תמך בהצעה "למרות דבריו הבזויים" כדבריו. "מנגד, הצטרפתי להצעת חוק שלו בעניין שכר חברי הכנסת. גם אנשים שיש להם מוח מעוות, יכולים מידי פעם להציע הצעות".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) שתמך בחוק אמר, אין סיבה שיו"ר הוועדה יהיה רק איש סגל אקדמי. צריך לשנות את התפיסה שניתן לסמוך רק על איש אקדמיה.

בתום הדיון, ח"כ קרעי הציע 52 ההסתייגויות להצעת החוק. ובסופו של דבר החוק עבר ברוב קולות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר