בתיווך טראמפ

הערב בארה"ב יחתמו ההסכמים ההיסטוריים

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, יארח על מדשאת הבית הלבן את טקס חתימת הסכמי השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין. בין הצדדים ייחתם הסכם בשם 'הסכם אברהם' (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דגלי המדינות החותמות מתנופפים בנתניה (צילום: פלאש 90)

היום (שלישי), סמוך לשעה 7 בערב, שעון ישראל ייפגשו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זייד ושר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני, על מדשאת הבית הלבן ויחתמו על ההסכמים ההיסטוריים בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין.

הטקס, יכלול נאומים של ארבעת המנהיגים, והוא צפוי להימשך כ-40 דקות והמשלחת הישראלית תשב בקפסולה ותעטה מסכות, בניגוד לשאר הקהל באירוע. בארה"ב אין חובת מסיכה חוקית, למרות שבהזמנה לאירוע ביקש הבית הלבן מהאורחים לעטות מסכות.

באירוע צפויים להשתתף בכירים בינלאומיים - מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, שגרירים ממדינות ערביות שונות בארה"ב. את ישראל ייצגו בטקס מלבד נתניהו גם ראש המוסד יוסי כהן, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן ומ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ.

בטקס ישתתף גם חתנו היהודי ויועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר - שביקר עם המשלחת הישראלית באבו דאבי לפני כשבועיים שהגיעה בטיסה היסטורית של אל על לדובאי.

על פי הדיווחים, ישראל תחתום מול איחוד האמירויות על חוזה שלום ומול בחריין על הצהרת שלום, זאת בשל רגישויות של המדינות והעובדה שעם בחריין ישראל הגיע בינתיים רק להסכמות ראשוניות, בשל הזמן הקצר מאז ההחלטה על הנושא והצדדים עדיין לא הגיעו להסכמות מפורטות.

בטקס יחתמו נציגי ארבע המדינות - ישראל, איחוד האמירויות, בחריין וארה"ב - על המסמך המכונה "הסכם אברהם". בנוסף, על פי הדיווחים ייחתמו גם הסכמים בילטרליים בין ישראל לבין איחוד האמירויות ובין ישראל לבין בחריין. ארה"ב תחתום כעדה על שני הסכמים אלה.

מטעם האמירויות ובחריין הגיעו לוושינגטון כעשרה שרים בכירים, שיחתמו על הפרוטוקולים השונים לשיתוף פעולה בין המדינות. מטעם ישראל יחתום השגריר בארה"ב, רון דרמר. ההסכמות שייחתמו היום לא ייכנסו לתוקף באופן מיידי - מאחר שהן דורשות את אישור הממשלה ונתניהו אף צפוי לבקש שגם הכנסת תאשר אותן.

נתניהו צפוי לקיים פגישת עבודה עם טראמפ בחדר הסגלגל כחצי שעה לפני טקס החתימה. הוא יחזור לישראל מחר בערב. האירוע נחשב לאחד משיאי ממשלו של טראמפ מה שמסביר את היעדרותם הצפויה של הדמוקרטים שלא מרוצים מהתהדרותו של טראמפ ערב הבחירות בארה"ב בהישג מדיני בולט שאף יכול להעניק לו מועמדות לפרס נובל לשלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר