הוועדה, הקורונה ו'דגל'

יעקב אשר: "האם מישהו בחר למרר את חיי החרדים? לא!"

רק לאחר שנכנס לתפקידו כיו"ר ועדת חוקה, הבין ח"כ יעקב אשר עד כמה מדובר בתפקיד משמעותי, לפחות בכל הנוגע למאבק ב'קורונה' • כעת, הוא מסכם את השנה שחלפה בראיון מיוחד (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: זאב רוזנברג)

לפני מספר חודשים נכנס ח"כ יעקב אשר (דגל התורה) לתפקיד יו"ר ועדת חוקה ומשפט של הכנסת. גם הוא לא הבין עד כמה התפקיד שלו יהיה אחד התפקידים המרכזיים בכנסת, שישפיעו על חיי האזרחים בכלל והחרדים בפרט, בצל החלטות קבינט הקורונה והממשלה על סגרים והגבלות, שצריכות לרוב את אישור הוועדה שבראשותו.

בראיון מיוחד, באולפן 'כיכר השבת', מסכם ח"כ אשר את שנת תש"פ, שנה בה נגיף ה'קורונה' שינה את סדר היום בעולם כולו.

"לא דמיינתי, זה לא היה החשבון", מספר ח"כ אשר, "כנראה משמיים גלגלו את זה, תוך כדי תנועה, שזו הוועדה שקשורה ורוב נושאי הקורונה עוברים דרכה. היא משפיעה על כלל המגזרים והמגזר החרדי כמובן".

אשר מתייחס לטענות לאפליית הציבור החרדי בתקופת הקורונה ואומר: "אני לא אוהב לקרוא לזה אפליה, יש בורות מדהימה ומה שחשוב לנו - להם לא חשוב. לפחות לחלק גדול מהפקידים וממקבלי ההחלטות. האם מישהו בכוונה בחר למרר את חיי הציבור החרדי? לא. מבחינתם, מה שחשוב להם זה חדר כושר, חשוב יותר מבית כנסת. הם לא מבינים שחייו של היהודי מסתובבים לפחות שלוש פעמים ביום בבית הכנסת".

על ההחלטה להטיל את הסגר דווקא בערב החגים, אומר אשר: "ננסה לדון אותם לכף זכות. אם היה תאריך של יום העצמאות - הם היו מחשבנים את זה קודם. זה נכון שבחודש הקרוב היו כמה אפשרויות לעשות סגרים, הממשלה גררה רגליים. גררה רגליים עם תוכנית הרמזור, הממשלה נכשלה ואני אומר את זה בכאב. מבחינתם, התעסקו כל הזמן באזורים האדומים, בזמן שהתעסקו כל הזמן איתנו, עם ביתר וכו', המגזר הערבי היה כתום, הוא הפך לאדום. למה? כי אף אחד לא טיפל במגזר הזה, יש פה טעם לפגם".

באשר להתפטרות של השר יעקב ליצמן, אמר אשר: "הטענות של ליצמן. הוא חודש צעק אותם, ולצערי הוא צדק. לכן מוצדק כל פעולה שהוא עשה מבחינתו, היא מצודקת כי הוא צפה את זה מראש".

ח"כ יעקב אשר באולפן 'כיכר השבת'

עם זאת הדגיש אשר: "אבל להגיד לך שמישהו ישב ותכנן את הכל כדי שזה ייפול בתקופה הזו? לא. יכול להיות שהיה חשבון שבחול המועד לא עובדים - אז אפשר".

לדבריו: "הם לא מבינים שהציבור החרדי היה ממושמע בגל הראשון, אתה יודע איפה איבדנו את זה? שנגדעו בבתי הכנסת. כל גבאי הפך להיות מומחה לקורונה והתחיל לסדר את הבית כנסת".

"רדיפה מכוונת אני לא רואה", התבטא אשר, "בורות והצרת צעדיו של הציבור החרדי בכל החלטה, הם לא בדקו דברים לעומק".

אז למה אתה לא פורש?

"בגלל שיש לנו עוד כמה דברים, עוד כמה סגרים, עוד כמה דברים מונחים על השולחן כמו חוק הגיוס ותקציב הישיבות. הרב ליצמן עשה צעד, הוא לא התייעץ איתנו, הופתעתי מהצעד שלו".

על ההשוואה בין ההפגנות לתפילות אומר ח"כ אשר: "אתה יודע איזה מאבק היה לי בנושא הזה של ההבדלה של הזכות להתפלל, היה זכות להפגנה, ואנשי המקצוע בוועדה, נלחמתי על זה כמו אריה. להגיד לך שזו רדיפה מכוונת? אין ספק שהרדיפה מגיעה מהתקשורת. לוקחים כל אירוע והופכים אותו להדבקה המונית, בזמן שההדבקה ההמונית שלהם לא".

"אני אומר רק דבר אחד", מדגיש ח"כ אשר, "אנחנו נמצאים במגיפה, לא במשחק ילדים. אולי לא פותחים כל יום עם תפילה על אלה שנפטרו. הקורונה, מעבר שהיא הורגת ומסוכנת, היא גם משבשת לנו את החיים. כדי לעשות חובת מחאה של החילונים שמחליטים, לכן נעשה את החיים שלנו יותר קשים? צריכים לשמור על כל הדברים עד כמה שאפשר".

מתווה הקפסולות קרס? אלפים נדבקו...

"הוא לא קרס, היו ישיבות שמתחילת הדרך שום דבר לא קרה. המתווה לא קרס. לקח הרבה זמן לקבל אישורים. התברר שכמה בחורים התפלחו ואז התחילו להדביק. אני לא חושב שיש בחור אחראי או נבון שיעשה הדבקה מכוונת.

"אנחנו, הציבור החרדי יודע, כל הרופאים יודעים, שהחרדים הופכים את העולם להביא את הרופאים הכי טובים, לקבל את הרפואה הכי טובה, אז פה אנחנו מזלזלים?".

בסיום הראיון, התייחס ח"כ יעקב אשר למצבו הבריאותי של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני והביע תקווה כי ישוב במהרה לאיתנו.

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר