הדרמה בגבול בלארוס

דרעי לנשיא אוקראינה: תתיר לחסידים להיכנס

סאגת החסידים הממתינים עם ילדיהם הקטנים בגבול בלארוס-אוקראינה, בתקווה להיכנס למדינה ולהגיע לראש השנה לציונו של רבי נחמן באומן: השר דרעי בפניה נרגשת (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

שר הפנים אריה דרעי, שיגר היום (שלישי) מכתב לנשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי, בו הוא מבקש לאפשר לחסידי ברסלב הנמצאים כבר שבועות במדינת בלארוס הסמוכה, להיכנס למספר ימים לאומן, כדי להתפלל בציונו של רבי נחמן מברסלב בראש השנה.

לדברי יו"ר ש"ס, מדובר במחווה הומניטרית ומתבקשת בענין התחשבות וסיוע לפנים משורת הדין. כמו כן, הוא שוחח בימים האחרונים מספר פעמים בעניין עם שר החוץ גבי אשכנזי, וזה הבטיח לסייע בנושא.

"שלום ורוב טובות", נפתח מכתבו של דרעי לזלנסקי, ב"פניה נרגשת של הרגע האחרון: הרשה לי לומר לך תודה על כל השנים בהן הגיעו חסידי ברסלב לפקוד את קברו של רבי נחמן, ומדינתך העמידה לרשותם את כל הנדרש בכבוד הראוי".

הפגנה מול שגרירות אוקראינה בישראל, היום (ללא קרדיט)

שר הפנים מוסיף: "יודע אני כי השנה, בשל מגבלות מחלת הקורונה, ישנו קושי לאשר את כניסתם של אותם מספרים שנכנסו בשנים הקודמות, אך בסיטואציה שנוצרה אדוני, יש ציבור גדול של גברים נשים וילדים בגבול בלארוס כבר שבועיים, בתנאים לא אנושיים בכלל".

"כולי עדיין נפעם מהרושם המיוחד שהשארת עלי בפגישתנו המשותפת, בה ראיתי בעינך את דאגתך, חמלתך לעם היהודי ורצונך לשמר את היחסים המיוחדת שנוצרו בין המדינות - לרבות שיתופי פעולה בתחומים השונים", מזכיר דרעי.

ולסיום, כותב שר הפנים הישראלי לנשיא אוקראינה: "אדוני היקר, בנימה אישית זו, מלב אל לב, ברגעים הכמעט אחרונים שעומדים לרשותנו בנושא, אני פונה אליך כי תתיר את כניסתם מטעמים הומניטריים מיוחדים של אותם אלה שנמצאים בגבול, לתקופת ראש השנה בלבד, תחת מגבלות ושמירה מוחלטת על כל תקנות הבריאות בתקופת הקורונה, אשר מדינתך תעמיד לנכון".

מכתבו של דרעי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר