אנסמבל 'נאוה נד' בסינגל חדש: ובכן נקדישך

אנסמבל 'נאוה נד' בסינגל חדש שמילותיו מתוך תפילת קדושה של יום כיפור, לחן: מתוך התפילה, אליה פרץ החלק השני של הלחן בהשראת יצירה הודית. עיבוד והפקה מוזיקלית: נאוה נד וינקלה סגל (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

אנסמבל נאוה נד, הרכב שיוצר מוזיקה אתנית יהודית מקורית משחרר בימים אלה סינגל ראשון לקראת ימים נוראים.

ההרכב 'נאוה נד' הוקם לפני כחמש שנים על ידי ארבעה חברים מישיבת רמת השרון. "החיבור בינינו התחיל באופן מפתיע", מספר נגן הגיטרה והסנטור של ההרכב, הפסיכותרפיסט מיכאל רובין. "ביקשו מאיתנו לעלות ולנגן במסיבת חנוכה של הישיבה. עלינו ביחד לנגן וגילינו שהשילוב בינינו עובד טוב". החברים התחילו להיפגש באופן קבוע לניגון ויצירה משותפת, שהולידו לחנים אתניים מקוריים, לצד פיוטים מסורתיים ושירי נשמה".

"'נאוה' זה שם של מקאם", מסביר אלון ברששת, מדריך טיולים, רקדן, ונגן כלי ההקשה של ההרכב על בחירת השם הלא שגרתי, "מקאם במוזיקה האתנית הוא סוג של סולם שמבטא רגש מסוים. ומקאם נאוה, הוא מקאם שמבטא געגוע. בחרנו במשחק מילים על הביטוי 'נע ונד' כי הגעגועים והנדודים הם מוטיב מרכזי ביצירה שלנו".

לצד רובין וברששת, חברים בהרכב גם נגן הקמנצ'ה והסולן אליה פרץ, ונגן הבס, בניה אהרוני. במשך תקופה ארוכה הם הופיעו יחד בהופעות סלון ברחבי הארץ "חרשנו את הארץ מצפון לדרום. תמיד אמרנו שזה לא שאנחנו מופיעים ומבדרים את הקהל, אלא יש פה תפילה משותפת. והקהל אכן נענה. קיבלנו המון תגובות חיוביות. אנשים הרגישו שנפתח להם הלב, והיו מספרים שהשירים הולכים איתם ימים אחר כך. תמיד השאלה הבאה היתה: אז איפה אפשר להמשיך ולשמוע אתכם?"

אחרי תקופה של התכנסות להקלטות, יצא הסינגל הראשון של ההרכב "ובכן נקדישך", בהפקה המוזיקלית של המפיק ינקלה סגל. השיר משלב בין טעימה אותנטית מתפילת קדושה של יום כיפור בבית הכנסת המרוקאי, ללחן מקורי של ההרכב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר