החולים לשעבר נגד הסגר

ראש כולל שהבריא מהנגיף מאיים: נעתור להחריג מחלימים

"חוות דעת של כל המומחים מעידה כי השהות בסגר טומנת בחובה סכנות בריאותיות" - נטען במכתב ששוגר לבכירי מערכת הבריאות על ידי חולי קורונה שהחלימו, הדורשים בשל כך את החרגתם (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
חולי קורונה שהחלימו, בתרומת 'פלזמה'. אילוסטרציה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בכירי משרד הבריאות קיבלו היום (שלישי) פניה מיוחדת מארבעה אזרחים, המבקשים מהם לשנות את תקנות הסגר המתקרב, כך שהם יוחרגו מהמגבלות הכלולות בו משום שהחלימו מקורונה ולטענתם אינם בסיכון להידבק שוב.

אם בקשתם זו לא תתקבל, מאיימים חולי הקורונה שהחלימו, בהם ראש כולל מבני ברק ותושב מודיעין עילית, לעתור לבית המשפט נגד עמדת המדינה.

"על פי המלצת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות", נפתח המכתב המעניין, "הממשלה החליטה להטיל סגר לשלושה שבועות, החל מיום שישי הקרוב. מגבלות הסגר נועדו למניעת המשך העלייה התלולה בתחלואה וקטיעת שרשרת ההדבקה, זאת למרות שלילת זכויות הפרט וחירותו".

ולטענה עצמה: "דא עקא, שבישראל יש למעלה ממאה ועשרים אלף מחלימים מקורונה - וברשות חלקם הגדול ישנו תיעוד להחלמתם, בצירוף בדיקה סרולוגית המעידה על נוגדנים לנגיף".

"מחלימים אלו אף נקראו על ידי משרד הבריאות לתרום 'פלזמות' שהוזרקו לחולים מאומתים, כדי לסייע ברפואתם, מה שמוכיח מעל לכל ספק כי אין חשש שיידבקו או ידביקו אחרים", נכתב בבקשה.

ההודעה על הטלת הסגר (צילום: לע"מ)

הפונים מוסיפים: "יתרה מזו: בחוזר משרד הבריאות מתאריך 02/08/2020, המשרד מאפשר למחלימים אלו להתנדב במחלקות הקורונה - מה שמעיד כי עמדת המשרד מצדדת ותומכת בגישה כי אין חשש לבריאותם או לבריאותם של הבאים איתם במגע".

"אי לכך", ניגשים הפונים לעצם הענין, "מבקשים החתומים מטה להחריג ממגבלות תנועה - המהוות פגיעה חמורה בזכויות אלמנטריות בסיסיות, ללא כל הצדקה - מחלימים הנושאים באמתחתם אישור רשמי של בדיקה סרולוגית המעידה על נוגדנים לנגיף (דהיינו שהחלימו)".

אך לא זו בלבד: "יתרה מזו, חוות דעת של כל המומחים מעידה כי השהות בסגר טומנת בחובה סכנות בריאותיות, חרדות וטראומות, עלייה באלימות המשפחה, דיכאונות ועוד. כך שלא די שהטלת סגר שלא לצורך שוללת את חירותם של המחלימים, היא אף מסכנת את בריאותם ללא כל הצדקה".

"לחילופין בלבד", מוסיפים הפונים, "נבקש לקבוע כי כל מחלים מקורונה שיש בידו אישור כי תרם דם לצורכי פלזמה, מוחרג ממגבלות הסגר, ובכך הציבור ייצא נשכר מעידוד מחלימים לתרום דם לצורכי פלזמה, שהיא צורך ציבורי חיוני".

כאמור, חולי הקורונה שהחלימו אף מאיימים, בסיום המכתב למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, כי "ככל שבקשה זו לא תובא על ידך לאישור בפורומים המתאימים, בכוונתינו לעתור מיידית לבית המשפט בנידון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר