פרסום ראשון

אהרן רמתי פתח מחדש את הסמינר - ונעצר

אחרי שכבר הגישו נגדו כתב אישום והוא שוחרר למעצר בית, נעצר החשוד בהחזקה בתנאי עבדות סמינר נוסף בטלזסטון, לאחר שהפר את התנאים לשחרורו למעצר בית • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

כוחות משטרה הגיעו היום (שלישי) לטלזסטון, שם עצרו את אהרן רמתי, לאחר שזה הפר את תנאי מעצר הבית שלו, בעצם העובדה שהגיע למקום.

לפי ההגבלות שהחילו עליו בעת ששוחרר ממעצר, התירו לו לצאת מהבית לצורך תפילות, אך ל'כיכר השבת' נודע, כי לפי החשד, הוא הגיע לטלזסטון מסיבה שונה.

מתברר כי אחרי שהואשם בגין התנהלותו בסמינר שהקים, נצפה שוב רמתי בחברת בנות, והחשד הוא כי נפתח סניף של הסמינר בטלזסטון.

עוה"ד אריה בלאיר, שמעון קוקוש ואילן כהן, סנגוריו של אהרון רמתי מסרו בתגובה: "צר לנו שמשטרת ישראל אינה ערה להחלטת ביהמ"ש המחוזי בירושלים לעניין מיקום מעצר הבית וההיתר שניתן ליציאה לתפילות. מרשנו עומד בתנאים כהוויתם ואין לנו כל ספק כי ביהמ"ש יורה ללא דיחוי על שחרורו".

כזכור, הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אהרן רמתי בגין עבירות של החזקה בתנאי עבדות, שיבוש הליכי משפט ותקיפת קטין בידי אחראי.

לפי כתב האישום, רמתי גרם לנשים להאמין שכל פעולה בניגוד להוראותיו, לרבות עזיבת הסמינר, תוביל אותן לגיהנום, וכן תביא עליהן אסונות שונים כגון – תאונת דרכים, מחלה קשה, או פיגוע. הנאשם הדריך את הנשים להמעיט בקשר עם משפחותיהן, וכן לנתק קשר עם כל גבר שאינו הנאשם. כאשר בני משפחה של אישה בסמינר התנגדו לדרכו של הנאשם, גרם הנאשם לאישה לנתק קשר לחלוטין עם משפחתה, ובמספר מקרים אף עודד אותן להוציא צווי הרחקה נגד הוריהן.

בפרקליטות טוענים כי באמצעות בידודן של הנשים ממשפחותיהן ומסביבתן המוכרת, האיומים וההפחדות של הנאשם מפני הצפוי למי מהן שלא תשאר עמו, תנאי המחיה הקשים, ומצבן הכלכלי הרעוע, היו הנשים במצב של תלות מוחלטת בנאשם ובסמינר.

בכתב האישום נכתב כי מטרה מרכזית בהחזקתן של הנשים תחת שליטתו הממשית של הנאשם היתה ניצולן לעבודה ושירות עבורו. בתקופה הרלוונטית, לא עבד הנאשם למחייתו ולא היתה לו כל הכנסה. הנאשם התקיים והתפרנס מכספים שהעבירו לידיו נשות הסמינר והוגדרו כ"מעשרות" ו"צדקה". נשות הסמינר, רובן במצב דחק כלכלי, העבירו לנאשם כספים ובאמצעות כסף זה מימן הנאשם חלק מהוצאות מחייתו - שילם את שכר דירתו, חשבונותיו ומזונו. כמו כן, קיבל הנאשם מנשות הסמינר באופן קבוע ומתמשך שירותים שונים.

אישום נוסף מייחס לאהרן רמתי תקיפת קטין בידי אחראי. במספר הזדמנויות העביר הנאשם לנשים בסמינר מסר לפיו ניתן להשתמש בענישה פיזית בחינוך ילדים, בפרט באמצעות הכנסת סחוג לפה. עונש זה הונהג בגן שפעל בביתו של הנאשם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר