מי ינוח ומי ינוע - רעשי הרקע של הקורונה

הקורונה השאירה אותם כלואים בבית עם ילד שהמצב השפיע עליו קשה עד כדי אלימות • הם היו על סף קריסה עד ש'עזר מציון' נכנס לתמונה והחל להציג פתרונות (חרדים, מקודם)

גדולי ישראל למען עזר מציון (צילום: באדיבות המצלם)

יוסי הוא ילד אוטיסט, ואני אמא שלו. אמא אוהבת ומקבלת, אבל אמא שכל חייה וחיי משפחתה השתנו מאז שהתברר שיוסי סובל מאוטיזם ומעוד כמה בעיות נלוות.

מטבעי אני אישה מאורגנת ומתוכננת, אבל זה לא רלוונטי כשיש בבית ילד כמו יוסי, שמכתיב את סדר היום ורק כשהוא מחוץ לבית אפשר לנסות לתפקד.

יוסי דואג לעבודת המידות שלי... הוא לא מפסיק ללכלך, לשבור ולהרוס, ואני מרגישה כמו במלחמת התשה. ככל שהילדים גדלים נוספים עוד ועוד אתגרים שקשורים ליוסי. לא פשוט לאחיות להביא הביתה חברות ללמוד או לשחק. אפילו לצאת מהבית לא פשוט, כשיוסי מחליט להידבק ולא לאפשר לצאת בלעדיו...

ברוך ה' יש לנו משפחה תומכת וגם שכנים יקרים, אבל הניסיון לימד אותנו שכדי לסייע עם יוסי צריך ידע וכלים ומשאבים ודבקות מוחלטת במטרה. את כל הנתונים האלה ביחד מצאנו ב'עזר מציון', המלאכים הטובים המלווים אותנו כבר שמונה שנים. הם מוציאים את יוסי למועדונית אחר הצהריים ומחזירים אתו בשש, אחרי ארוחת ערב.

לשותפות – לחצו כאן>>

לא פעם שלחנו את יוסי לנופשונים שהם עשו בחגים, כדי שהילדים האחרים יוכלו לחוש אווירה של חג ובעלי יוכל להתפלל בבית כנסת בימים הנוראים. כשנולדה בתנו הקטנה דאגו ב'עזר מציון' ליוסי למשפחה מחליפה לעשרה ימים שבשבילי הם היו קריטיים. מדי קיץ הם לוקחים את יוסי לנופשון שמאפשר לנו חופשה בת שבוע עם שאר הילדים, כדי לתת להם כוח לעוד שנה של התמודדות עם אח אוטיסט.

השנה הכול השתנה. הקורונה השאירה אותנו כלואים בבית ימים ולילות ארוכים מנשוא, עם ילד שהבידוד השפיע עליו קשות עד כדי אלימות. המצב הלא פשוט הזה לכולם, היה בשבילנו טלטלה של ממש. לא ידענו איך להתמודד.

אבל גם בזמנים הקשים האלה זרחה לנו השמש של 'עזר מציון'. הם עזרו ותמכו ככל שאִפשר המצב בכל זמן נתון. הם שלחו פיצויים לילדים שבבית ומתנדב שיוציא את יוסי ל'טיול ספורט' בטווח מאה המטרים המותרים בקרבת הבית. הם נתנו לנו הדרכה טלפונית ורעיונות מעשיים להרגעת המתח שטיפס לגבהים, והיו זמינים בשבילנו ברוב שעות היממה.

רגע לפני השנה החדשה, כשכולי מלאת תפילה על שנה בריאה, שנה של שגרה מבורכת, עומדות מול עיניי המילים מתפילת 'ונתנה תוקף': "מי ינוח ומי ינוע". התחזיות לחורף וההיערכויות מלחיצות אותי מאוד. אני מרגישה חוסר שקט פנימי, כמו נענוע מטלטל שאינו נותן לי מנוח. אני יודעת שאני צריכה את 'עזר מציון' חזקה לידי, כדי שאוכל להמשיך להתמודד עם הניסיון הלא פשוט שנשלח אלינו משמיים עם יוסי, כדי שאוכל למרות הכול, קצת לנוח לפעמים...

מבחינתי, העזרה של 'עזר מציון' היא הצלת החיים שלנו.

אני מבקשת בשמי ובשם אלפי משפחות של ילדים עם צרכים מיוחדים, שמגפת הקורונה הפכה את חייהם לבלתי אפשריים, שתהיו שותפים עם 'עזר מציון' ותאפשרו להם להמשיך לעזור לנו.

מודה לכם מראש,

א' סופר

מאות ערכות פעילות ויצירה נשלחו למשפחות של ילדים עם צרכים מיוחדים ברחבי הארץ בתקופת הקורונה.

מאות ילדים עם צרכים מיוחדים חזרו למועדוניות ששבו לפעולה ברגע שהדבר התאפשר, כמובן תוך שמירה על כל כללי התו הסגול. לצערנו, בגלל הקורונה לא נערכו השנה נופשונים, אך השתדלנו ככל האפשר להוציא בצורה יחידנית מתנדבות עם ילדים, כדי לאפשר להורים להשתחרר, ולו לכמה שעות ביום.

קו חם לייעוץ ותמיכה בהורים נפתח וסייע לאלפי פונים שביקשו עצה והכוונה להתנהלות עם הקשיים שהתעוררו בעקבות ההסגר עם ילדים עם צרכים מיוחדים, עם ילדים עם הפרעות קשב וריכוז ועם ילדים לקויי למידה.

30,549 ימי 'הקלה' יצאו לפועל בתקופת הקורונה, 30,549 ימים שבהם 'עזר מציון' הוציאה את הילדים ליום שלם כולל לינה לבית של משפחה מארחת ואפשרו למשפחותיהם של הילדים הפוגה בשגרה המתישה.

לשותפות עם הרב צ'ולק במערך החסד האדיר של "עזר מציון" למען החולים – לחצו כאן>>

או התקשרו כעת 1800-236-236

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר