דו"ח חדש: חבישת מסכה עלולה למנוע תסמינים קשים

ידוע כי המסכות אינן שומרות עלינו בפועל מפני הנגיף, אלא רק מגנות על סביבתנו. אך כעת, דוח חדש חולק על מיתוס זה וטוען כי עטייתן עשויה להיות בעלת השפעה רבה על האופן בו חווים את הווירוס (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בימים אלו כולנו עוטים מסכות בקביעות, למרות אי הנעימות הכרוכה בכך ולמרות שהן לא שומרות עלינו בפועל מפני הנגיף, אלא רק מגנות על סביבתנו ומסייעות לעצירת שרשרת ההדבקה.

כעת, דוח חדש חולק על מיתוס זה, שמסיכה איננה מועילה לחובש אותה - וטוען כי עטייתה עשויה להיות בעלת השפעה רבה על האופן בו חווים את הווירוס כאשר חולים בו.

חבישת מסכה מפחיתה את כמות הנגיפים הנכנסים לגוף, כך עולה מדו"ח של חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה. המשמעות של זה, הם אומרים, היא שאתם עלולים לחלות, אך באופן הרבה פחות חמור. הם מוסיפים שהסימפטומים שלכם כנראה יהיו קלים יותר, מה שעלול להוביל לחסינות קהילתית.

עטיית מסכה מצמצמת את כמות הטיפות שנשאפות פנימה, מה שמוביל לחולי פחות חריף בנגיף וכן לכך שלמערכת החיסונית יש סיכוי טוב יותר להילחם בו.

הדו"ח מצטט מחקר שנערך עם אוגרים שנחשפו לנגיף באמצעות מסכות. הוא גם מתייחס לעובדה שאנשים שהוסגרו בספינות במהלך המגפה, שבהן מסכות פנים היו חובה, חוו סימפטומים קלים יותר כשחלו.

החוקרים נחרצים כי מסכות יכולות ליצור הבדל גדול.

"תשאפו מינון נמוך יותר של נגיפים אם תחבשו מסכה ותחשפו לקורונה וסביר מאד להניח שתסבלו מתסמינים קלים או בכלל לא", אמרה אחת מכותבות הדו"ח, מוניקה גנדי, ל"טיימס".

למרות שהמידע הזה טרם הוכח לחלוטין, יש לכם סיבה טובה נוספת לוודא שאתם מכסים היטב את פניכם בכל יציאה מן הבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר