"צריכים להדק"

סגן שר הבריאות על הסגר: 'לא יוביל לירידה בתחלואה'

יואב קיש אמר בראיון כי "לא יכולים לצפות לירידה משמעותית בתחלואה בעקבות הסגר", וכי מי שירצה לצאת - ימצא את הסיבה לכך • בהמשך הבהיר: "יש להדק את הסגר" (קורונה)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר הבוקר (רביעי) כי סגר אינו אפקטיבי ולא ניתן לצפות ירידה משמעותית בתחלואה כתוצאה ממנו.

קיש התראיין בבכאן רשת ב' ואמר: "אנחנו לא יכולים לצפות לירידה משמעותית בתחלואה כתוצאה מהסגר. זה נכון, מי שיחפש תירוץ לצאת מהבית - ימצא".

לדבריו, "אני לא חושב שאפשר לקרוא לזה סגר. מדובר פה בצמצום כל הפעילות של בילוי, פנאי, מסחר - אבל לא פוגעים בעבודה מעבר לכך. אני חושב שברגע שלקחו את ההחלטה הזאת יש לזה השפעות רבות. אני מסכים מאוד עם מה שנאמר שאנחנו לא יכולים לצפות לירידות דרמטיות בשיעורי התחלואה. מה שזה יעשה זה יבלום את התחלואה ואולי יוריד אותה קצת, ובוודאי ובוודאי הרגישות הגדולה שלא נייצר פה התפרצויות חדשות לאור החגים".

"אנחנו באירוע שמחייב שיתוף פעולה של הציבור. אני אמרתי יותר מזה - אני מתחיל לחשוש. למה אני מתכוון? יצאנו לדרך עם משהו מסוים ואנחנו רואים שהמדיניות (של הסגר) זה לא מה שרצינו, ואנחנו מגיעים למקום שאנחנו חייבים, אין כאן אפילו כמעט עניין של אכיפה".

קיש המשיך ואמר: "זה נכון, מי שירצה לצאת מהבית ויחליט שהוא יוצא - ימצא את הסיבה שתאפשר לו, ולכן אני היום הרבה יותר מודאג. אני מבין את המשמעות הכלכלית שבגלל זה הולכים למהלך הזה, ואת המורכבות בה המדינה נמצאת".

בציוץ בטוויטר הבהיר: "סגר הוא כלי אפקטיבי וחשוב, אבל כדי להשיג את מטרותיו אני סבור שצריך להדקו ככל שניתן. כשאני רואה סקטורים מסוימים או אנשים פרטיים שמנסים לכאורה להטיב את מצבם ובכך לצמצם את ההידוק הנדרש, אני חושש שהאפקטיביות של הסגר תפגע".

"בימים אלו כולנו נדרשים לגלות אחריות וערבות משותפת. המגיפה אינה מבחינה בין אוכלוסיות שונות, כולנו נמצאים תחת אותה סכנה. יש לנו את הכלים להתמודד איתה וחשוב שנאפשר לכלים הללו לעבוד בצורה המיטבית ובזמן הקצר ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר