"תרחם עלינו"

נשות ברסלב הפגינו נגד איסור הטיסה לאומן

נשים וילדות מחסידות ברסלב הפגינו הערב כדי לאשר לאבותיהן ובעליהן להגיע לאומן לראש השנה • ח"כי ש"ס זעמו על מיקום ההפגנה והזכירו את פעילות השר אריה דרעי (בארץ)

המפגינות מחוץ לביתו של דרעי (צילום: באדיבות המצלם)

הכאוס בגבול בלארוס-אוקראינה, הגיע הערב (רביעי) גם לישראל. הנשים והילדות של אלו הנמצאים בגבול הפגינו מול ביתו של השר אריה דרעי.

חברי כנסת של ש"ס הוציאו הודעות גינוי על מיקום ההפגנה, והזכירו את פעילות השר אריה דרעי לאפשר להם להיכנס לאוקראינה.

מוקדם יותר היום, חסידי ברסלב השוהים בבלארוס, הוציאו הודעה וקראו לכל המשפחות שלהן, שיבואו למחות ולהפגין מול בית השר דרעי - בדגש על נשים.

אחת הנשים סיפרה ברמקול, "בעלי עבר לא מזמן ניתוח בראש, ומאוד לא רציתי שהוא יסע, רק לאחר שקיבל התחייבויות שהוא יוכל להיכנס, נתתי לו לנסוע ואז התברר שרק מי ששילם 3,000 דולר יכל להיכנס".

אחת הילדות שאביה נמצא שם, דיברה אף היא ואמרה: "מדוע אבא שלי צריך לחכות לחסד של 'הצלב האדום', שיתן לו שמיכה? ומטען להדליק את הפלאפון, כדי שנוכל לראות אותו?"

ילדה אחרת סיפרה בדמעות: "אבא שלי ישן על הכביש, ואין לו שמיכה ולא נותנים לו, הוא נמצא שם בקור מחפיר וזה לא מעניין אף אחד, השר דרעי תעזור לו, אני מתחננת".

ח"כ אוריאל בוסו מסר בתגובה להפגנה: "התופעה ההזויה הזאת שכל שני וחמישי קבוצה קיצונית שמופעלת מאינטרס ע"י גורמים פוליטיים בחסידות ברסלב, מגיעים ומפגינים מתחת לביתו של השר אריה דרעי חייבת להעצר, היחיד שלקח על עצמו באמת את הטיפול בנושא. הכאב הגדול בסיפור כאן מלבד הכפיות טובה, הוא השימוש ציני בילדים תמימים".

ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיב: "הפגנות הערב שמארגנות נשים המזוהות עם פלגים בברסלב מול ביתו של השר דרעי, הן כפיות טובה וחוסר בהכרת הטוב. השר דרעי שקד ימים רבים במציאת פיתרון בעניין אומן, וגם עושה את המירב כעת בעזרה לחסידים שנמצאים בבלארוס. עדין לא מאוחר להתנצל ולבקש סליחה על המעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר