חוסר אונים

הסגר יוריד תחלואה? שר הבריאות לא מאמין

המתכונת המקלה של הסגר, לא תביא להורדת התחלואה - כך אמר יולי אדלשטיין לאחר התייעצות עם מומחים • הפרויקטור הסביר כי הוא "בונה" בעיקר על סגירת מערכת החינוך (בארץ)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הסגר, במתכונתו הנוכחית, לא יביא להורדת התחלואה הגבוהה - את הדברים, כך נחשף הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של חדשות 12, אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין.

את הדברים, כך חשף ירון אברהם, אמר השר בישיבת וועדת השרים המצומצמת אתמול, שם החליטו על סגירת מערכת החינוך כבר מיום חמישי.

שר הבריאות אדלשטיין, שסירב לבקשות להחריג ענפים נוספים מהסגר עד הרגע האחרון, אמר: "קיימתי התייעצות עם כל הגורמים הבכירים, רובם ככולם בעלי תארים מתקדמים ומומחים בתחום, ושאלתי האם יש סיכוי שנוריד את התחלואה בתנאים אלו? לצערי הרב לא מצאתי מישהו אחד אופטימי".

לפי הדיווח, אדלשטיין אינו היחיד שסבור כך, גם מומחים אחרים שמייעצים לקבינט טוענים שקצב הורדת שיעור התחלואה יהיה איטי הפעם, בגלל המתכונת המקלה של הסגר.

הפרויקטור רוני גמזו אמר בדיון לשרים: "הכפלנו את עצמנו בשבועיים. יש פה התפרצות. למה שתהיה התפרצות בחולון? בראשון? למה שזה יקרה? מה הסיבה? איך שאתה לא הופך את זה - מערכת החינוך עשתה לנו תרגיל".

"ילד קטן לא אמור להיות חולה, אבל ילד מעל גיל 10 מדביק כמו מבוגר. כל יום הוא משמעותי עבורנו. אני אומר לכם: הדבר העיקרי שאני בונה עליו בסגר הזה הוא סגירת מערכת החינוך".

גמזו סיים את דבריו בתשובה לביקורת על הזגזוג: "אני לא רוצה זיג-זג אבל האוכלוסייה הכללית מתפרקת לכם ככה בשבועיים האחרונים. הכל מתפרק ככה. היה חופש, מסעדות והכל היה פתוח ורק בשבועיים האלה הכל מוכפל. יש לזה סיבות והמרכזית היא מערכת החינוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר