פרסום ראשון

רון לאודר מתערב במשבר אומן ופונה לנשיא

אחרי מארק לוין, נשיא הקונגרס הבינלאומי ואיש העסקים המפורסם, רון לאודר, החליט להתערב במשבר באומן ופונה לנשיא אוקראינה שלא יהרוס מסורת בת 200 שנים (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
רון לאודר (צילום: ארכיון 'כיכר')

פרסום ראשון: אחד היהודים המשפיעים בעולם ונשיא הקונגרס היהודי, רון לאודר, החליט הערב (רביעי) להתערב במשבר בגבול בלארוס-אוקראינה וכתב מכתב לנשיא אוקראינה זלנסקי.

בפתח המכתב כותב לאודר: "אדוני הנשיא היקר כפי שאתה יודע כבר הרבה יהודים עולים לרגל לעיר אומן וזה נהפך לאירוע פופולרי מאוד בשנים האחרונות".

"מה שפחות ידוע", ממשיך לאודר, "זוהי העבודה שחסידי ברסלב המקוריים הנסיעה בשבילם היא חובה גמורה. במשך למעלה מ-200 שנה, כל חסיד ברסלב מחויב בכל כוחו - להגיע לאירוע השנתי".

"לפי החדשות האחרונות, אני רואה תמונות מזעזות עם אזור הגבול עם בלארוס, שם עומדים מאות חסידי ברסלב שנמצאים בתנאים קשים בין הגבולות וזה נהפך להיות משבר הומינטרי".

לאודר מסביר על השקפת עולמו בראיון מיוחד ל'כיכר'

לאודר מוסיף וכותב, "כנשיא הקונגרס היהודי העולמי, אני מרגיש מחויב להתחנן בפניך שתרשה לפחות לקבוצה של המחויבים להיכנס לאוקראינה לראש השנה - להיכנס, תחת ההנחיות החמורות של הקורונה".

"במשך עשרות שנים, אוקראינה מציגה פריחה כלכלית ותרבותית גדולה מאוד - תחת הנשיאות שלך, ואתה בין האחראים על כך. המרכזיות של העיר אומן במסורת היהודית משחקת חלק נכבד במשיכה של משקיעים באוקראינה, אני מאמין שאוקראינה ואומן במיוחד נועדו להיות מרכז עסקי פורח".

"אני באופן אישי רואה עניין רב בהתפתחות הזו ואני מקווה לעזרתך המהירה במשבר הזה ואני מקווה לפגוש אותך בקרוב באוקראינה".

המכתב של לאודר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר