בטור דעה

ערד ניר מפתיע: לאפשר תפילות כמו הפגנות

כתב חדשות החוץ של חדשות 12 פרסם טור דעה עם קריאה שלא להגביל את מספר המתפללים בחגים, ולערוך את התפילות בשטח פתוח - בדיוק כמו שמאפשרים הפגנות (ארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: מסך, חדשות 12)

אחת הטענות של הציבור התורני בכלל והחרדי בפרט כלפי הגבלות הרשויות למאבק בנגיף הקורונה, נוגעות להבדלים בין הפגנות לתפילות.

בעוד התפילה בשטח פתוח מוגבלת, הרי שהשמאל מפגין מידי שבוע באלפיו נגד ראש הממשלה, והדבר מותר - אפילו בימים בהם יחול הסגר.

ערד ניר, עורך חדשות החוץ בחברת חדשות 12, פרסם היום טור דעה באתר האינטרנט n12, עם קריאה לאפשר תפילות המוניות בשטח פתוח.

בטור מנומק הסביר כי "מחקרים מדעיים שנעשו בארצות הברית וביפן העלו שנוכחות קהל רב באוויר הפתוח אינה מקדמת הדבקה בנגיף הקורונה, זאת בעיקר כששומרים מרחק ועוטים מסכה. עד כה לא הוכח אחרת ומבחינה זו אין הבדל בין הפגנה לתפילה".

הוא סיפר על ילדותו: "ידם של הוריי לא הייתה משגת לקנות מקום שמור לתפילות החגים בתוך בתי הכנסת פנימה. מכיוון שכך, בתפילות ראש השנה עם תקיעת השופר ובכל נדרי במוצאי יום הכיפורים השתתפתי, יחד עם רבים מחבריי, כששהינו בחצר".

לסיום קרא לראשי הערים להתארגן לתפילות המוניות בחוץ: "סגרתם את כיכר פריז בירושלים עבור המפגינים, סגרו אותה גם עבור המתפללים. לא רק את כיכר פריז – כל כיכר ודרך גישה אפשרית. בכל עיר ובכל יישוב".

"תפילה מן הלב היא זעקה מן הלב והגוף כולו מתאווה לפתוח את שערי השמיים. בחגים האלה בטוח יותר יהיה לעשות זאת באוויר הפתוח, תחת השמיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר