אפסו הסיכויים

אוקראינה מסרבת להכניס את החסידים בגבול

השר זאב אלקין, האחראי על היחסים בין ישראל לאוקראינה, הודיע כי באוקראינה הודיעו לו רשמית שלא יאפשרו לחסידי ברסלב השוהים בגבול בלארוס, להיכנס לאומן (חדשות, עולם)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
חסידים בגבול בלארוס (צילום: ש.ש)

השר זאב אלקין הודיע הבוקר (חמישי) כי מכשלו הניסיונות להכניס לאומן את מאות חסידי ברסלב השוהים בגובל בין אוקראינה לבלארוס.

לדבריו: "‏למרות מאמצים רבים שנעשו כדי לסייע לישראלים שניסו להיכנס לאוקראינה דרך בלרוס או מולדובה הגיעה הבוקר תשובה סופית שלילית משלטונות אוקראינה. אוקראינים הודיעו שלא יאפשרו לא כניסה דרך מעברי גבול ולא שום משלחת מצומצמת".

"אני קורא לאזרחינו לחזור לארץ ולהישמע להנחיות הבידוד בחזרתם. שנה טובה", הוסיף השר אלקין.

כזכור, כבר שלשום קרא השר אלקין, בראיון ל'כיכר השבת', לחסידים לחזור לישראל: "אני חייב להגיד לך שמי שפנה אלי, מאלה שהיו שם, אמרתי להם: חבל להישאר שם, חבל שתענו את עצמכם ואת המשפחות, כדאי שתחזרו ארצה, הסיכוי לפתרון הוא נמוך".

השר זאב אלקין על החסידים בבלארוס

לדבריו: "היו לי שיחות עם אוקראינה, כולל היום. יש לפעמים ניסים. נכון לבוקר - התשובות שנתנו לי האוקראינים שאין על מה לדבר. ההמלצה שלי לאותם חסידים לא השתנתה".

השר אלקין הזהיר את החסידים: "לא לנסות לחצות את הגבול בכוח. האוקראינים העבירו לי מסר שכל ניסיון לחצות את הגבול בכוח יענה בצורה מאוד מחמירה כולל מעצרים להרבה שנים. הם אמרו לי 'אל תתקשר אלינו בבקשה לשחרר במידה ומישהו ייעצר', הם אמרו שהם הבליגו, אבל קיבלתי מהם הודעה שעם כל האהבה למדינת ישראל יש גבול".

אלקין סיכם: "ההמלצה הראשונית שלי לאנשים שם לא לעשות שטויות, ואח"כ אף אחד, כולל אני, לא יוכל לעזור להם. הם צריכים לחזור, הסיכוי שיאפשרו משהו הוא קלוש. אני חושב שזה לא נכון, לא להם ולא למשפחות. ראיתי את התנאים הנוראים שם, ליבי איתם, אני לא ישן בלילות בגלל זה אבל ידיי קצרו מלהושיע".

השבוע נחשף ב'כיכר השבת', כי שר הפנים האוקראיני, ארסן אבקוב, סירב לפגוש את מקבילו הישראלי, יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, כך נודע ל"כיכר השבת".

גורמים בחסידות ברסלב, השוהים באוקראינה ומנהלים את המגעים עם הממשל המקומי, טענו בשיחה עם 'כיכר השבת' כי בימים האחרונים שר הפנים דרעי ביקש להגיע לביקור קצר באוקראינה בכדי להיפגש עם שר הפנים בנושא כניסת חסידי ברסלב לאומן, אך אבקוב החזיר לו אמש תשובה שלילית.

השר אריה דרעי על החסידים בבלארוס

ל"כיכר השבת" נודע כי מטרת הפגישה הייתה בכדי לנסות ולהגיע להבנות באשר למאות החסידים התקועים בגבול בלארוס-אוקראינה, אך בשלב זה באוקראינה מסרבים להגיע להסכמות למרות הלחצים מישראל וככל הנראה זו הסיבה לתשובה השלילית שדרעי קיבל ממשרד הפנים האוקראיני.

לדברי הגורמים בברסלב, לאחר שדרעי קיבל תשובה שלילית לבקשת הפגישה, הוא בחר לשלוח מכתב ישיר לנשיא אוקראינה בניסיון אחרון למצוא פתרון למשבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר