המותר והאסור

משרד הבריאות מבהיר את הוראות הבטיחות לטבילה במקווה

אחרי כעשרה מקרים של הידבקות במקוואות טהרה ומספר לא מבוטל של כניסות לבידוד, בעקבות חולים או מבודדים שלא וויתרו על הטבילה, מבהיר משרד הבריאות את המותר והאסור (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות מפרסמת היום (חמישי) שורת הנחיות לטבילה בטוחה במקווה, בהן מודגש גם האיסור על חולים או מבודדים להגיע לטבול, בשל הסכנה הנגרמת מכך לאחרים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ברקע עומדת חשיפה של מספר מקרים חמורים, כאשר נכון לעכשיו ישנם עשרה שכבר נדבקו בבורות הטבילה, ועוד מספר לא מבוטל שנאלצו להיכנס לבידוד, בשל כאלו שהפרו את ההוראות, יצאו מבידוד והגיעו למקוואות טהרה.

ואלו, בין היתר, ההוראות העדכניות של משרד הבריאות: לא ישהו אנשים במי המקווה ביחס של יותר מאדם אחד לכל 6 מ"ר. במקווה טהרה - רק ביחס של אדם אחד לכל 7 מ"ר.

אסורה טבילה במקווה טהרה של אדם עם חום של מעל 38 מעלות צלזיוס; ישמר מרחק של שני מטרים ככל הניתן, בין אנשים במתחם המקווה ובכניסה למתחם, לרבות בבור הטבילה; לא יהיה כלל מגע גופני בין האנשים השוהים במתחם מקווה הטהרה; האחראי על המקום יקבע ויפעיל מנגנון לוויסות השוהים במקום.

"באחריות הגופים המפעילים את מקוואות הטהרה וכלל גופי הפיקוח הרלוונטיים", נכתב עוד, "לבצע פיקוח על המקוואות ולוודא ביצועם של כל התנאים ברישיון העסק והוראות אלה, הכוללות חיטוי מוקפד".

יוזכר, מציינת ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס, כי הפעלת מקווה ללא רישיון או בניגוד לתנאיו, מהווה עבירה פלילית בהתאם לחוק רישוי עסקים.

ד"ר שרון אלרעי-פרייס בדיון בכנסת, השבוע (צילום: ערוץ כנסת)

מעבר לחיטוי, שעיקרו מפורט בחוזר שנשלח למפעילי המקוואות, נקבע כי יוצבו מתקנים לחיטוי ידיים במקומות נגישים ונראים לעין (כניסה לבניין, מבואה של חדרי מדרגות ומעליות, מבואה לחדרי שירותים, מטבחונים וכדומה); ימצאו בחדרי השירותים והמקלחות, בכל עת, סבון ידיים, נייר לניגוב ידיים, נייר טואלט ופחי אשפה; ינותק מכשיר חשמלי לייבוש ידיים.

ח"כ תהלה פרידמן (כחול לבן) שפעלה כדי להשיג את הנתונים, אומרת ל'כיכר השבת': "האגדה שאין הדבקות במקווה היא, ובכן, אגדה".

"פניתי למשרד הבריאות, וקיבלתי נתונים שמציגים מציאות מדאיגה. אני פועלת כדי להגביר את הפיקוח על הגיינה במקוואות, בקורונה בפרט ובימים רגילים בכלל", הוסיפה פרידמן, "ואני גם שומעת מרבנים על כאלו בבידוד שבאים לטבול. ונשמרתם לנפשותיכם זאת לא המלצה - אלא ציווי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר